Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Versleten klepgeleider

 
Schrijver S Gjaltema

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 juli 2014 10:22 
Hallo mede CX- rijders,

Omdat mijn motor (CX650Custom) niet helemaal lekker loopt heb ik de carburateurs er af gehaald om schoon te maken.
Motor ploft zo nu en dan rond de 4000 toeren, verder geen vermogensverlies.

Kijk ik in de rechterinlaatpoort.
Zie ik op buitenste inlaatklep smurrie.

Waarschijnlijk een kapotte / versleten klepgeleider.

iemand anders een idee?
Niet proberen, maar doen.

Schrijver S Gjaltema

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 juli 2014 10:34 
Hmm.

Foto's waren te groot, nog eens proberen



Niet proberen, maar doen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 juli 2014 10:43 
C type,
welke type bougie doppen heb je?
Kun je het messing deel, en dus ook de weerstand los krijgen?
Ik denk dat daar je probleem wel eens kan zitten.

Of je hebt een lekke koppaking.

Jouw waarneming kan wel juiste zijn, maar dat past dan weer niet bij de storing.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 juli 2014 10:46 
En wat is je verbruik? 1 op 16?
dan is je lucht filter vol.
Rij eens zonder lucht filter,,,
Die filters zijn voor het c type nog al duur.
Dus die worden niet vaak vervangen, en hier kunnen dus problemen ontstaan.

Met bougie dop, bedoel ik dat je de weerstand er uit moet halen, en veertje verlengen.

Mocht je GL650 doppen hebben, dan krijg je het niet los, en zit er geen weerstand in....

Voor meer info, mail naar marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver S Gjaltema

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 juli 2014 12:36 
Hallo Marco,

Weer terug van vakantie zie ik.
Ik ken je filmpjes goed dus ik heb de weerstanden al uit de bougiedoppen gehaald.
Ook heb ik vorige maand (of daarvoor) een nieuw luchtfilter bij je gekocht.
Ik had ook last van "backfire", dus beide "air-cut-off valves" heb ik ook vervangen, was wel wat gepriegel bij de rechtercarb.
Daarna geen backfire meer gehad bij gas terug draaien.
De motor blijft echter wel wat ploffen bij 4000 toeren of daaromtrent.
Geen witte / blauwe / zwarte rook uit de uitlaat, motor wordt ook niet te heet.

Net de carb's voor de derde keer er af gehaald.
Kwam er nu achter dat het stangetje van de acceleratorpomp erg stroef ging.
Met wat lichte overtuiging van mijn kant er toch uitgedrukt. Bleek de bovenkant van het membraam vol met roest te zitten.

Zal de carb's weer terug zetten en een stukje gaan rijden.

Kan ik trouwens door blijven rijden met een kapotte / versleten klepgeleider?
Lijkt mij namelijk een typisch winterklusje.
Niet proberen, maar doen.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 24 juli 2014 12:42 
Met een versleten klephoedje zal je olieverbruik iets toe kunnen nemen. Dus als je doorrijd, goed je peil in de gaten houden. Een versleten klephoedje lijkt me niet de veroorzaker van het ploffen bij 4000 rpm.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver S Gjaltema

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 juli 2014 15:03 
Net weer terug van een testrit.

Ploffen bij 4000 toeren is weg.
Sterker nog, bij mijn weten heeft ie nog nooit zo mooi gedraaid, net een naaimachientje, met een tevreden zware brom.
Ik vermoed dat het vastzitten van het stangetje van de acceleratorpomp daar iets mee te maken heeft gehad.

Op het moment verbruikt ie wel wat olie, maar niet overdreven veel, een kwart liter op de 1000 kilometer vind ik tenminste niet veel.

Verbruik is 1 op 18, maar daar zitten de meeste kilometers bij van 130/140 km/uur.
Niet proberen, maar doen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 juli 2014 16:02 
Mooi, dat is goed.
Olie verbruik is ook goed, het wordt pas vervelend bij 1 liter op de 800 kilo meter.

Let op, velen rijden met een verbuik van 1 liter op de 1500 kilo meter. Dat is eigenlijk normaal..........

Ja, het kan zijn dat het pompje voor problemen zorgde.

Dan de troep op je klep, of versleten klepgeleider. Niet naar kijken. Niets aan doen. Gaat dure grap worden.
En het leverd je niet zoveel op.
Dus waarschijnlijk is er verkeerde klep speling geweest, en is de klep wat heet geworden, en heeft er vervuiling op vast kunnen branden. Dan zie ik dat je ook iets herder rijd de de meesten onder ons, ook goed, maar dat houd wel in dat de kleppen heter worden.
Vervuiling, van die ene klep is niet uit te leggen, maar ik zou er niets aan doen.....

groetjs marco,
Ja het klopt er was iemand die en filter bestelde, was jij dus, mooi.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Versleten klepgeleider

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven