Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

remmen, remmen, REMMEN !!!!!

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 aug. 2014 21:18 | Aangepast door: Hansv 
Op mijn laatste CX, een blauwe, is het bij het remmen het gevoel : remmen, remmen alsjebieft....., REMMEN !!!!!

Nu staan CX-en niet echt bekend als perfect remmende motoren, maar dit apparaat reageert toch wel erg vaag als ik de rem-handel inknijp.

Wie kan mij helpen met het nakijken en eventueel opknappen/reviseren van het rem gedoe, inclusief het inkorten cq vervangen van een veel te lange remslang ?

Mochten daar kosten aan verbonden zijn dan a.u.b. reageren via een PB. dit is geen marktplaats-CX.


En vanwege het feit dat ik huiverig ben met op-en afrijden op een aanhanger, graag een beetje in de buurt van Ede, dan kan ik voorzichtigjes naar je toe komen rijden.

Harmony,
Hans.
( die remmen een erg levens belangrijk onderdeel van de motor vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 aug. 2014 23:14 
Hoi Hans,

heb je die lange leiding wel goed kunnen ontluchten? En oude lange rubber slang zal zelfs wanneer goed ontlucht vaag remmen.

Kitje stalen leidingen zeer aanbevolen, daar mag je wel vast op rekenen denk ik.

groet,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 aug. 2014 23:28 
Frans,

De remmerij van die blauwe heb ik niet open of los gehad. Dus zoals het was, zo is het...dwz er is niets aan veranderd. Maar inderdaad, een ander setje slangen heeft wel de gedachten gepasseerd.

Is een driedelig setje stalen leiding beter, of is een lange dubbele leiding net zo goed ?

Harmony,
Hans.
( die aan een nieuw hoofdstuk CX onderhoud begint : remmen voor gevorderden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 4 aug. 2014 06:55 
Hoi Hans...ik wil jou graag helpen...

Heb op duitse treffen...Betzenstein...een nieuw rempotje gekregen...met membraan...etc..van unserem Fritz..werkt allemaal weer super...maar denk ook aan staalflex kabels...

Gr.michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver chantal

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 4 aug. 2014 07:47 
staal flex is echt fijn, merkte heel veel verschil bij flicka toen ik die erop had gezet, en voordeel is dat ze langer meegaan. en je hebt ze in allerlei kleuren, kun je het aanpassen aan de kleur van je motor

gr chantal (wil je best helpen als micheal geen tijd zou hebben maar pas na sjk want daarvoor heb ik het te druk, en dan kom ik wel naar je toe, )

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 aug. 2014 08:56 
Hoi Hans,

twee- of driedelig maakt weinig uit voor het remmen, tweedelig is waarschijnlijk makkelijker met ontluchten.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 aug. 2014 11:52 
Net eventjes gekeken. 't Vierkante potje zit vol remvloeistof, dat wel. Maar als ik de remhandel intrek terwijl ik de onderste slang vast hou, dan voel ik de slang uitzetten. Links een beetje meer als rechts.

Harmony,
Hans.
( die het even rustig aan gaat doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 aug. 2014 16:30 
ja, dat is bekend, slangen zijn verrot. Ze bouwen geen druk op, ze geven mee, daar gaat al je olie naar toe.
Nieuwe slangen zal je zeker moeten monteren.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver waffie
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 aug. 2014 21:42 
Niet alleen de slangen (technische levensduur 4 jaar !!)zijn het probleem maar ook de samendrukbaarheid van de vloeistof verandert en daarmee de werking

interne vervuiling (drap+ een mengsel van remvloeistof met water wordt uiteindelijk drap die niet verplaatsbaar is)
remvloeistof dient minimaal om de 2 jaar verwisseld te worden en met teflon leidingen met rvs mantel om de 4 jaar
www.msd-motorbandenservice.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 aug. 2014 21:57 
Zojuist terug van Michael, die een oplossing had.

Zijn diagnose was "lucht" en daarna hebben we een slangendans gedaan, met een reserve slang op de plaats van die hele lange krakeling. Daarna afvullen, en pompen.....

Uiteindelijk remde het blauwe ding op de terugweg een heel stuk beter dan op de heenweg.
Ik denk dat er nog wel winst te halen is, maar voor nu staat 'ie met ingetrokken remhandel een nachtje te wachten.

Mike: bedankt!!

Harmony,
Hans,
( die weer wat geleerd heeft vanavond )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remmen, remmen, REMMEN !!!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven