Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

inhoud benzine t. 500c

 
Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 aug. 2014 14:22 
Vraagje,
de inhoud van de tank 500c zou moet zijn 17l. en 3.5l res.
Als ik moet tanken bij stotteren op res. dan kan ik maar 7a8 liter bijtanken bij een km. stand van+-180 km. dus 1:22 km. niet slecht, dus ik zou denken de res. kraan is veel te hoog.
Mensen met ervaring?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 aug. 2014 14:55 
17 liter?
ik denk zelf eerder 12,5 liter.
500c heeft een kleine tank.
en na 10 liter op rijden, 200 kilo meter gaan de meeste wel weer tanken....

Een GL500, GL650 hebben wel ongeveer 17,5 liter inhoud. '
Ik kan 300 kilo meter rijden voordat ik op recerve moet.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 aug. 2014 15:11 
Bedankt Marco, ik was in de veronderstelling van 17l. dus dat was dan geen C. toch een verschil van 4.5 l. een beetje tegenvaller maar ook hier komen wij wel overheen iets meer tanken.
Groet Bob.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 aug. 2014 16:50 
500c heeft een kleine tank van rond de 12 liter ongeveer.

180km is netjes, ik kan met een grote deluxe tank max 150/160km totdat ik op reserve zit haha.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 aug. 2014 17:05 
De Honda CX 500 Custom heeft inderdaad een kleine tank, ongeveer 12,5 liter inclusief reserve. De eerste Customs hadden zelfs een 11,5 liter tank, Honda heeft tank meer inhoud gegeven door de bobines anders te plaatsen waardoor er ruimte kwam voor meer volume. Bij mij gaat de tank normaliter bij 160 kilometer op zijn reservestand, en rij dan 1:17.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 aug. 2014 17:55 
1 op 17 rijden is niet normaal.
1 op 18 kan ik nog mee leven, maar 1 op 17 is echt niet goed.

Loop alles na, en vernieuw je lucht filter eens.

Ik heb net mijn blok voor elkaar, ik ben van een versleten blok van 1 op 17 naar 1 op 22 gegaan.
Dus dat is een aanzienlijk verschil.

Dus dat moet beter kunnen..

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 aug. 2014 18:23 
Hoi Marco,

Het motorblok heeft bijn 100.000 kilometer gelopen, heeft nauwelijks olieverbruik (10W40), luchtfilter en bougies vervangen brengt geen verandering, de motor loopt dan wat soepeler. Bij aanschaf stond er 37.000 kilometer op de teller, het verbruik is altijd rond de genoemde waarde geweest. Lange tijd de goedkopere Euro 95 benzine getankt bij de kleinere merken van onbemande tankstations. Duurdere benzine tanken (V-power bijvoorbeeld) houd het gebruik zoals deze is. Wellicht carburateurafstelling? Uit het geringe olieverbruik maak ik op dat het met de zuigerveren en de compressie wel goed zit.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 aug. 2014 09:07 
apart?
Ik kan zo niet aan geven waar het probleem dan zit.
Je lijkt alles goed in orde te hebben, zeker het verhaal met olie verbruik is juist weer zeer netjes.

Wel een opmerking. V power is totaal niet geschikt voor de GL/CX500
Ik heb er wat testen mee gedaan, en tot mijn stomme verbazing was mijn verbruik 1 op 16 tot 1 op 17.
Daarnaast leek het of het blok meer ( donker ) geluid produceerde.
Net of de ontsteking niet helemaal lekker stond. Dus V power mag wel goed zijn voor de injectie, maar niet voor een carb.

En ik denk dat V power ook iets doet met de labda sonde, en die hebben wij ook niet op de cx gl.

Dus mijn aanbeveling zou zijn, rij alleen op goedkope troep. Of het merk waar van je weet dat het lekker rijd.
Geen v power, geen E10.
Voor nood geen probleem, maar ik zelf sla liever over.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 aug. 2014 21:21 
Dank voor je reactie, Marco, de duurdere 'premium' benzine ben ik een paar maanden geleden gaan tanken vanwege de belofte 'schonere brandstof en vollediger verbranding'. En omdat ik wat minder zou rijden de afgelopen tijd, met de gedachte 'baat het niet dan schaadt het niet'. Maar inderdaad merkte ik ook dat mijn CX wat meer ronkte, zoals jij beschrijft. Ik merkte zelfs dat wanneer ik een tank 'voordelige' benzine had gereden, en ik 'sjiek' tankte dat de motor een soort 'slik' maakte bij het weer de weg opgaan na de tankstop!

Maar blijft natuurlijk feit dat de Custom een kleine tank heeft, 160 a 170 kilometer heb je zo gereden!
Honda CX 500 Custom 1984

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 inhoud benzine t. 500c

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven