Hallo allen,
Bedankt voor de antwoorden. Ik had een afspraak (in Zwolle) daarom een late reactie.
De slijtage wijzer staat bij lange na niet zelfs maar in de buurt van de pijl op de remankerplaat. Ik denk niet dat daar overmatige slijtage is. Maar controle is beter....
Het is, misschien was ik onduidelijk, dus niet dat het rempedaal niet meer terug komt. Dat werkt nog steeds heel goed. Nee, het is dat als ik maar een beetje rem, er een geweldig gepiep komt, en net een millimeter verder blokkeert het achterwiel.
De nok die de remschoenen bedient wordt lang niet 'dwars' gezet, gezien de slijtage pijlen die ver van elkaar af blijven.
Na SJK openmaken.
Ik verwacht veel vuil en stof en zooi te vinden, en misschien, 't kan zomaar, verglaasde remvoeringen.
Achterwiel verwijderen, schoonmaken en plaatsen kan in een uurtje of anderhalf, misschien wel twee, schat ik. Maar dan gaat tijdsdruk meespelen. Weer mis ik het gemak van een werkplaats achter de huis, met licht, lucht, en hefbrugje. Misschien dat ik dan vanavond al begonnen was......
De Blauwe is 'out of order' met een afgebroken uitlaat in de collectorbox.
De Zwarte heeft een lekke waterpomp seal, en is nog steeds niet getest op langere afstanden, na de laatste reparaties aan de carbs.
De Rode moet de rem nagekeken worden, wat teveel tijd kost om het morgenochtend 'eventjes' te doen.
Conclusie: 't Zal de auto moeten worden....
Harmony,
Hans.
( die baalt, maar veiligheid heel erg belangrijk vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken