Ja en nee.
Er zijn grof weg 4 a 5 verschillende type's in omloop, die onder te verdelen zijn in twee soorten.
Boven aan zijn ze gelijk.
Onderaan zit het verschil.
Je hebt ze met vork, en bus verbindingen.
Boven aan is altijd eenbus die op de veer zit, en in een vork van het frame wordt gezet.
Onderaan, zit het verschil. Hier zit bij de GL500 altijd een bus, maar bij de GL650 altijd een vork.
Bij de CX650e is dat ook een vork.
Echter bij de cx500e komen soms beide soorten voor.
Je moet daarvoor ook de kam die er onder zit mee nemen. Dan past het altijd.
Dan de behuizing, maak het schoon, en spuit er wat verf op. Als de veer goed werkt, dan is dat zeker een must.
Verschillen. CX500e en CX650E hebben vaak iets zwaarder veer gedrag. ZIjn soms iets korter. Dus er zijn wel degelijk 5 verschillende soorten.
Ik zelf heb vele soorten op voorraad liggen, echter ik verkoop die niet meer 2e hands. Te veel gezijk. Te veel problemen, en wat goed lijkt te zijn, blijkt na twee dagen rijden toch niet goed te zijn.
Probleem kan zijn dat de klep in de veer vast blijft zitten, en of zelfs geen demping aan wezig is. Dus ik heb er zeer veel werk aan. Daarom ben ik met verkoop van prolink veren gestopt.
Wel is er imitatie van hagon iets te vinden. Dan is het weer nieuw, en goed. Als je dat samen met het schoonmaken van de draaipunten doet, dan werkt het weer naar behoren.
Trouwens, kam, veerschotel, en sommige draaipunten nog op voorraad liggen, al dann iet 2e hands of nieuw.
En mocht de veerschotel niet los komen onder het frame, dan is er maar 1 optie. Doorslijpen. Ik heb er al vele gedaan. Het is een enorme kut klus waar je zomaar een uur aan het slijpen bent. Je wil het frame heel houden, en daar gaat het om.
Groetjes Marco Becker.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html