Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Roestpitten in voorvork enof remzuigers

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 sept. 2014 21:13 
Regelmatig wordt ik geplaagd door lekkages door roestpitten in chroom. Zo zijn de remzuigers van één van mijn motorfietsen zo erg ingevreten dat ik nieuwe heb moeten bestellen. En da's niet goedkoop moet ik zeggen. Ook heb ik weer lekkage in een voorvorkkeerring door roestpitjes.

Eerder is er al door Jakob gepost (KLIK)

Het lijkt me sterk dat je roestpitten weg kunt schuren. Wat ik me afvraag is of er niet iets is (voor de doe-het -zelver) waarmee je de pitjes adequaat kunt vullen.

Er is veel ervaring op het forum, iemand hier ervaring mee?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 sept. 2014 21:20 
Ik gebruik licht schuurpapier van 400 tot 800 (liefst al wat gebruikt dat het niet te grof is), dat ik in een reep afsnijd en dan heen en weer schuif over de vork met wat olie op. Ik weet niet of ik duidelijk ben.

Dan gebruik ik de zachtste scotch brite en daar doe ik hetzelfde. Nadien polijst ik het wat op. Belangrijkste is dat de seal niet kan blijven haken in de pitting.

De pitting opvullen.. Ik heb verhalen gehoord dat je dat met secondenlijm kan proberen, maar of het werkt weet ik niet. Ik heb het nog niet moeten proberen.

Schrijver jakob

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 sept. 2014 21:49 
nu 1 jaar verder, en keerringen zijn nog steeds goed, oftewel, geen lekkage na plm. 4000 km.

de uitstekende randen zo goed en zo kwaad als het ging weggeschuurd.
zit toch nog een putje in, ja, en dat laat zich niet wegschuren

meer heb ik er vorig jaar niet aan gedaan, en zolang hij niet lekt ga ik er ook verder niets aan doen.

wel wil ik er nog beschermkapjes opzetten.
zie link als voorbeeld

URL

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 sept. 2014 22:43 
Quote " Ik heb verhalen gehoord dat je dat met secondenlijm kan proberen"

Ik zat zelf te denken in de richting van epoxylijm. Ik weet niet of dat bestand is tegen olie of DOT4 en of dat genoeg hecht. Er is ook vloeibaar aluminium van loctite in de handel. Ook daar heb ik geen ervaring mee.
Op internet kom ik weinig over het vullen van de pitten tegen anders dan opnieuw verchromen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 sept. 2014 23:23 
Putjes Zilver solderen en polijsten.
Alleen de vraag is hoeveel kost het
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Roestpitten in voorvork enof remzuigers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven