Vanaf moment van aanschaf motorfiets ( 650 E ) heb ik in het rechterhandvat altijd al een heel klein beetje een vibratie zitten. Merkbaar, maar niet dusdanig hinderlijk dat het onderzocht en verbeterd moet worden. Linkerhandvat heeft geen enkele vibratie.
Nu staat al een tijdje mijn stuur iets scheef, en mijn veer comfort was mij ook niet helemaal naar het zin, dus vorige week maar eens e.e.a aangepast.
Luchtdruk spanning in de voorvorkpoten aangepast van 0 naar 0,3 bar
Luchtdruk spanning in de prolink achterveer aangepast van 0,5 naar 3,5 bar
Op de 2 bouten in de bovenste kroonplaat na
alle bouten los gemaakt
aan de voorvorkpoten, incl. steekas. Paar keer verticaal op de tank geduwd zodat alles zich vrij kon herzetten / richten, en alle bouten van boven naar beneden weer vast gezet. Stuur staat nu weer mooi recht.
Veer- en rij-comfort is een wereld van verschil, maar ik krijg er een vrij stevige vibratie alleen maar in het rechterstuur handvat voor terug. Van de mooie Veluwe rit heeft mijn rechterhand maar de helft meegekregen. De andere helft van de tijd sliep mijn hand.
Voor ik nu van alles ga proberen om deze wel hinderlijke vibratie eruit te krijgen, wie heeft suggesties wat aan te passen / veranderen.
( Dus niet een oplossing voor het gevolg ( vibraties) maar de oplossing voor de oorzaak van het probleem. )
Alvast bedankt voor de input.
Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.