Na drie-en-een-halve maand.....
Ja, zolang heeft mijn tweede CX, de Zwarte Zwerver/Zwalker/Zwabber stil gestaan. Het is heel erg.
Maar vandaag wilde ik toch weer eens proberen of het apparaat nog wil starten, en belangrijker: rijden.
Accu opgeladen met de optimate, dan starten: OK dus da's geen probleem ('t is een CX)
Rondje rijden.
Blijkt, ondanks het afdekhoes, dat er water in de linker koffer is, en best wel veel. Niet erg, ligt niets in.
Na een tien minuten, bij verkeerslicht: heftige rookwolken uit de uitlaat. Toch maar even stoppen, na 7 km. Met draaiende motor ruiken, snuffelen en kijken. Veel rook, maar geen rare lcuhtjes. Terug naar dan maar.
Terug rijdend hou ik uitlaat wolken in de gaten, maar.... die zijn er niet.... Wel veel knallen in de uitlaat/balanspot.
Rondje van 15 km gemaakt, zonder hoeveelheden rook.
Blijft de vraag: wat was dat?
Ik heb een beetje het idee dat er regenwater in de balanspot was gedruppeld, in de maanden dat 'ie stilstond. Toen de boel goed was opgewarmd, is dat als stoom/rook door de uitlaat verdwenen. Vermoedelijk heeft balanspot een gaatje/gat.
Wie heeft er iets dergelijks meegemaakt, of kan mijn zorgen vermeerderen met spookverhalen over.... weet ik veel wat?
Harmony,
Hans.
( die toch een rondje heeft gereden op zijn 'reserve CX' )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken