Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bodemvrijheid CX650 silverwing

 
Schrijver borisz
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 okt. 2014 10:39 
Afgelopen donderdag heb ik een CX650Silverwing opgehaald om daarmee volgend jaar de 500Euro
Challenge te gaan rijden.

Het apparaat stond al een tijdje stil in een schuur bij een aardappelboer en er zat een mooi laagje Zuid-Hollandsche klei op. De voorrem plakte wat maar verder liep de Wing, na enig aandringen, heel mooi.

Afgelopen weekend de eerste kilometers op de Wing gereden en wat me eigenlijk opvalt is dat de bodemvrijheid wel heel erg beperkt is. De bochten naar rechts gaan goed maar de bochten naar links zijn een drama. Elke keer weer schuurt de Jiffy over het wegdek.

Tot nu toe heb ik middels een vlugge inspectie gekeken naar de positie van de Jiffy, maar niks kunnen ontdekken. De achterveer is reeds gevuld met lucht en de motor kwam daarbij wel een stukje omhoog maar niet genoeg om het schraapprobleem op te lossen.

Hebben meer mensen hier last van? En heeft iemand een oplossing hiervoor?

Grtn,
Borisz
Wie later remt is langer snel!

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 okt. 2014 12:01 
Borisz

Laat de motor door iemand recht houden en maak er eens een paar foto's van.
Dan word het duidelijker.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver borisz
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 okt. 2014 13:01 
Ik zal vanmiddag een paar foto's maken en hier posten, misschien zie iemand er iets aan.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 13 okt. 2014 14:23 
Misschien zit je prolink systeem vast? Piept het bij in- en uitveren?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 okt. 2014 20:14 
Er komt wel wat geluid uit het Pro-link systeem, maar het veert en dempt goed en slaat niet door en dergelijke.

Enfin, hier de foto's. de eerste foto is van de Wing en de tweede van een andere wing. Ik zie weinig verschil in grondspeling en dergelijke.

Silverwing gl650

Silverwing gl500
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 okt. 2014 20:55 
Als beide motoren even ver van de stoep hebben gestaan en de foto's op dezelfde hoogte zijn genomen, lijkt die (prachtige) zwarte toch iets hoger te staan. Ik dacht dat er geen luchtdruk in de voorpoten zitten. De vorkpoten steken daar ongeveer 1,5 cm boven balhoofdplaat uit. Hoe is dat bij de 650?
En wat sleept er van de jiffy over de grond? De standaard zelf of de uithouder op de standaard? M.a.w. die kan verbogen zijn.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 okt. 2014 20:57 
En nu nog een foto met die meneer zittend op de motor.
Bij deze foto komt de jiffy zeker niet op het wegdek
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver borisz
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 okt. 2014 21:11 
Hey Jottum,

Ik heb net nog een inspectie gedaan en de uithouder was blijkbaar verbogen. Het leek er goed uit te zien, maar de uithouder lijkt er verkeerd aan te zijn gelast. Ik heb het zaakje terug gebogen, heb een rondje door de buurt gedaan en het probleem is verdwenen!

De uithouder en de stander zijn erg roestig, zal het demonteren en een andere uithouder aan lassen.

De grondspeling lijkt niet al te groot te zijn, denk dat ik na de gewenningsperiode en nieuwe banden wel met iets anders aan de grond zal zitten. Ik zal mijn rijstijl iets moeten aanpassen denk ik.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver borisz
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 okt. 2014 21:12 
undefined:
En nu nog een foto met die meneer zittend op de motor.Bij deze foto komt de jiffy zeker niet op het wegdek

zo te horen gaat het goed met je herstel!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver borisz
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 okt. 2014 21:14 
Ow ja, de voorvork heeft ook luchtondersteuning bij de GL650. Ze steken niet door de kroonplaat heen!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 13 okt. 2014 22:01 
Borisz

Het probleem zit hem in je uitlaat.
Je uitlaat is te kort en te dik.
En daar zit het grootste probleem.
Aan de voorzijde tussen de ballans pot en de passagiers step moet de uitlaat veel dunner zijn.
Dan komt de bok horizontaal te staan.
Zie showroom foto 20 en 15.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 14 okt. 2014 10:49 | Aangepast door: sieds 
borisz:
undefined:
zo te horen gaat het goed met je herstel!!!

JA, it giet pur best, alleen deze 6 weken van borstbeen herstel duren lang.
3 zijn er om
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 okt. 2014 15:31 
Misschien een oplossing om te versnellen?

(blij dat het goed met je gaat!)
Hoe moeilijk kan het zijn?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bodemvrijheid CX650 silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven