Hallo allemaal,
Sinds dit weekend ben ik de gelukkige eigenaar van een CX500 custom in blauw. Gekocht van Ben en Henny van de club. Rijdt als een zonnetje. Natuurlijk wil ik hem van de winter helemaal naar mijn zin maken, en ik heb nog een paar vragen. Kennis genoeg hier, dus ik heb goede hoop op antwoorden:
1. Ik heb een blauwe uit 1983. Heeft iemand voor mij de kleurcodes: het zijn twee kleuren blauw zo te zien met een gouden randje er tussen...
2. Zijn er nog nieuwe onderdelen te koop gewoon bij de Honda dealer? Of zeg ik nu iets geks? Zo nee, waar koop je ze dan het beste/goedkoopste?
3. Er zit een klein deukje in de tank, zo te zien ontstaan doordat de aanslag op het balhoofd ingesleten is door de jaren heen: het stuur raakt nu net de tank. Daar wil ik wel van af natuurlijk anders gaat het opnieuw fout als ik straks de tank heb opgeknapt.
4. Ik wil er een nieuw zadelovertrekje opzetten. Die zijn best te koop voor een paar tientjes. Iemand ervaring welke ik het beste waar kan kopen? Ik zoek een goede kwaliteit die het best op origineel lijkt...
5. Kan iemand me vertellen waarom de klepspeling van de uitlaatklep 0,12 is bij een custom en 0,10 bij een A of B? Altijd gedacht dat het blok identiek was...
Je ziet het: één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. Of zoiets.
O ja, zodra de CX gepoetst is zal ik een foto in mijn profiel zetten
Vast bedankt!
Bert.
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue
(en een Yamaha XT500)