Een leuke trip gemaakt met mijn Nr. 6, een Zwarte Cx500.
Maar wel met een lekkende linker carburateur.
Omdat ik geen zin had om de carburateurs eraf te halen, met het risico dat de fout niet zou verdwijnen, heb ik een noodoplossing bedacht.
Tijdens stationair was het lekken behoorlijk. Het lekt overigens via het overloopslangetje, waarover al vele keren is gepost op het forum.
Dus het slangetje in een plastic flesje waarvoor ik een "houdertje" heb gebogen van elektradraad.
Ik ben afgelopen vrijdag vertrokken uit Midden Frankrijk, omgeving Dijon. Voorafgaande aan elke tankbeurt eerst het flesje weer geleegd in de benzinetank. Het flesje was dan steeds ca. driekwart gevuld.
Vrijdag heb ik 460 km gereden, zonder problemen, zaterdag nog eens 360 km.
Ik had gehoopt dat het lekken wellicht zou stoppen, maar helaas.
De motor heeft zich heel goed gehouden, ondanks een defecte rechter achterdemper, een -naar later bleek- behoorlijk afgesleten achterband en daarbij een niet geheel 100% zijnde stator.
Vooraf wel verse olie geladen en verder alles nagelopen.
De motor knalt af en toe wat na in de uitlaat, maar of dit nu komt door de carburateur of door een afstelling, of de stator, weet ik nog niet. Af en toe in het begin wat inhouden, maar naarmate de kilometers vorderden lekker fel en goed door kunnen trekken.
Al met al een leuke tocht.
En nu uitzoeken wat er allemaal moet gebeuren.
Joost
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip.
* Zwarte CX500
* GL650D Interstate