Bert,
Ik weet het niet precies. ( als ik iets fout zeg wordt het vast wel verbeterd )
Ik neem aan dat uitlaat, cardan borging en carburateurs los zijn gemaakt en weggehaald, en dat eventuele kabels en elektra ook losgehaald is....
.
Als je het blok (en dus de motor) ondersteund hebt kun je beginnen om de boel los te halen.
Ik noem nu even op in de volgorde van onder-achter naar voor-boven.
Onderste bout, twee kleinere bouten links en rechts, schetsplaten, met de midden-ophanging, en dan het hulpframe. (volgorde is niet heel erg belangrijk, dacht ik)
Het blok is nu (theoretisch,) voor-uit te rijden, los van de motor.
Waar je mee komt te zitten, om het blok er onderuit te krijgen, is het hulpframe, wat achter de radiator loopt. Daarvoor moet (in elk geval de voorkant van) de motor een paar centimeter omhoog. Het is al weer een tijdje geleden, maar een centimeter of vier-vijf moet je ongeveer wel incalculeren. Hoe verder je het blok naar voren schuift, hoe minder het frame omhoog, of het blok omlaag moet.
En kijk uit aub. Het wordt een onstabiel geheel, zo met alles los en zwaartepunten en dergelijke.....
Harmony,
Hans.
( die het lang geleden ook eens heeft moeten doen)
PS bovenstaande geld voor een CX500(zAB) , dus er zal best wel een afwijking t.o.v. een "C" in zitten....
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken