Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Achter vering aanpassen

Schrijver Glenn Fiems
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 nov. 2014 20:21 
Ik heb een nieuwe universele achtervering gekocht maar om deze te doen passen zou ik de bevestiging wat moeten aanpassen. De as Nr 3 op de afbeelding zou een paar mm moeten afgedraaid worden maar ik heb geen idee hoe deze te verwijderen.. iemand een idee?

Schrijver Glenn Fiems
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 nov. 2014 20:25 
Afbeelding lukt dus niet.. het is namelijk de bevestiging rechts onder. Deze die in de "final drive gear" zit.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 nov. 2014 20:51 
Afbeeldingen kun je het beste ergens op een fotoaccount op internet neerzetten, dan hoef je hier alleen nog maar een linkje naar de foto te plaatsten. Meer instructies staan in DIT TOPIC.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Glenn Fiems
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 nov. 2014 21:01 

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 nov. 2014 21:09 
ze kunnen wel degelijk los.
Volgens mij is het gewoon schroefdraad waar het mee vast zit.
Ik heb hier en daar bij een GL500 wel eens gezien dat daar een gat zat. In veel gevallen is het dus een cx500 aandrijving.

Dus ze moeten los te halen zijn.
Sterker nog, je kunt ze los bestellen, en is het dus wel degelijk een verwijderbaar onderdeel. Anders levert Honda het niet los.

Dus gewoon proberen het los te draaien.
Probeer eens met twee moeren die elkaar vast zetten op het schroefdraad de pen er mee los te krijgen..

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 nov. 2014 21:30 
Hallo Glenn,

ze zitten er gewoon in geschroefd maar normaal erg vast, 30+ jaar staal in alu. Maar of "een paar mm" er af nou zo'n goed idee is daar heb ik wel m'n twijfels over. Slordig hoor als de boel afbreekt wanneer je eens in een diepe put knalt .

Hoe dan ook, als de "universele" schokbrekers echt universeel zijn dan komen ze normaal met een setje rubbers en (vul)busjes om ze aan te passen aan de ophanging, anders zijn ze niet zo universeel hè? Vraag eens aan de leverancier hoe ze dat gedacht hadden.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 nov. 2014 09:26 | Aangepast door: Boterkoek 
Zoals brinkcx, ik zou ook de rubberen bussen gewoon aanpassen. Die zijn minder van belang, daar mag zelfs wat spelling op zitten dus dat moet niet perfect afgedraaid zijn. En als de as te lang is gebruik je gewoon enkele rondellen tussenin. Dat is normaal gezien geen probleem.

Ik heb mijn bussen zelf bijgesneden met een stanley mesje.

Schrijver Glenn Fiems
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 nov. 2014 21:33 
Ja deze zit idd heel erg vast.. Het is de diameter die zou van 15 naar 10mm moeten gaan. Het grootse gat van de schokbreker is slechts 10mm, als ik deze zou vergroten is er geen bus meer over en zou er slechts rubber alleen overschieten. Zou dit dan misschien een mogelijkheid zijn?
Alvast bedankt voor de tips.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 nov. 2014 21:45 
foto is makkelijker natuurlijk..

Maar, volgens mij is dat gewoon een metalen busje dat in de rubber zit van je nieuwe schokdemper. Dat metalen busje kan je er waarschijnlijk gewoon uitduwen/uitkloppen en dat mag ook. Die metalen bus moet niet gebruikt worden. Bij je originele demper is er ook niet aan elke bevestiging een metalen bus.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achter vering aanpassen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven