Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

mijn GL500

 
 
Pagina  Pagina 1 van 9:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 dec. 2014 17:27 
zoals ik al in mijn voorsteltopic meldde, heb ik een GL500 SilverWing waar een nieuwe voordekselpakking in (zou) moet(en). er vanuit gaande dat dat de overmatige olielekkage veroorzaakt ben ik met frisse moed begonnen met het demonteren van de onderdelen die in de weg zitten: kuip (mede omdat-ie anders niet in de schuur kan), uitlaat en radiateur zijn inmiddels gedemonteerd. ik heb echter ook het idee dat de koelfan en het frame dat daaromheen zit eraf moeten.

ik heb wat foto's gemaakt van wat ik vanmiddag tegenkwam:

GL500 lekkage 1

lekkage 2

meer foto's hier:
http://s683.photobucket.com/user/9kGriffin/library/GL500?sort=3&page=1
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 dec. 2014 18:32 
Hallo

Denk zo dat deze lek is.

OIL SEAL,17X28X7 GL500 SILVER WING 1981

Is gewoon te bestellen bij een Honda dealer.

Waaier eraf dekseltje eraf.

Groet Arno

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 dec. 2014 18:45 | Aangepast door: PHGL500 
als je deze foto:
lekkage 3

ziet, zou je het haast wel denken, ja. komende dagen maar eens even buurten bij een motorzaak, hier in Hilversum.

is het zo dat de fan continu draait (aangezien hij aan de nokkenas vastzit)?
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 dec. 2014 18:58 | Aangepast door: PHGL500 
oh enneh....is dit nog bruikbaar?
hij was 'dicht' (als in: lekte niet) toen ik van Groningen naar Hilversum reed.

Radiator GL500

het liefst had ik 'm vervangen door een nieuwe, maar die zijn er niet meer. dus dan maar zgan.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 4 dec. 2014 20:23 
Piet Hein, deze radiateur is blijkbaar nog waterdicht. De lamellen zijn beschadigd/los en dat zal iets minder effectiefe koeling opleveren.
Je kan een betere 2e hands zoeken of deze laten reviseren.
Marcel.
Ps: als je foto's plaatst, wil je dan de knop voor foto's (met de drie kleurtjes) gebruiken? De foto's komen dan verkleind en aanklikbaar voor een grote foto hier op het prikbord. Doe je het op jou manier, dan worden de foto's zo groot dat het niet prettig lezen is voor gebruikers met een klein beeldscherm. Dank vast)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 dec. 2014 11:36 | Aangepast door: Jaap43 
Zo te zien zit de fan op de nokkenas. Los te krijgen door de bout er uit te draaien en dan de steekas van het voorwiel gebruiken als poeliedrukker.

De radiateur is met enige moeite nog wel gangbaar te maken, vooral omdat hij niet lek is.

Neem een saté- of coctailprikker en ga daarmee tussen de lamellen door. Je drukt dan de kronkels uit de lamellen en verwijdert gelijk alle verzamelde lijken. Om ze weer mooi strak te krijgen zal je soms meerdere keren door dezelfde of de naastliggende gleuf moeten gaan om de lamel mooi te krijgen. Bij mijn radiateur is dat toen heel goed gelukt en leek weer als nieuw.

De lamellen zijn zo dun dat een harde waterstraal (hoge drukspuit) al voldoende is om ze plat te krijgen.

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 dec. 2014 21:07 
Ik heb zelfs ergens in een orgineel werkplaatshandboek van Honda gelezen dat het rechtbuigen van de scheve lamelletjes een standaard onderhoudsklusje is dat eens in de tig kilometer moet gebeuren.

Dus zolang hij waterdicht is en de lamellem niet breken heb je wat nuttigs te doen deze winter en spaar je de aanschaf van een andere. Eenmaal ingebouwd zie je er toch weinig van...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 dec. 2014 23:24 
De lamellen zet je makkelijk recht met een platte pincet. Geduld werkje, dat wel, en uitkijken dat je de boel niet lek maakt.

Als het echt een probleem wordt heb ik nog een goede liggen (voor een GL met aansluiting boven in 't midden) doe daar dan maar een bod op. Maar die ruil ik eigenlijk liever voor een goede reserve die past op m'n Z (dus als iemand ruilen wil?)


plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 dec. 2014 11:12 | Aangepast door: PHGL500 
radiateur gevonden en gereserveerd. het is effe $ 120 (incl. transport, ex. importheffing), maar dan heb je wel wat.

(foto plaatsen lukt niet)
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 dec. 2014 14:00 
Een hint: Ik heb voor mijn radiateur een stuk fijn metalen gaas gespannen, dit houdt alle ongewenste troep van de weg tegen. Een beschadigde radiateur heb ik nog nooit gehad.

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 dec. 2014 14:09 
zoiets ben ik ook van plan te gaan doen. ik zit zelf te denken aan een stukje horren-gaas, zodat er geen insecten e.d. tussen de lamellen komen te zitten. met een beetje creativiteit moet dat wel lukken. het frame waar de (nieuwe) radiateur in vast zit, zit overigens wel op een paar plekken los (boven links en boven rechts), dat zal waarschijnlijk eerst gesoldeerd moeten worden, anders denk ik dat het koelblok er uit 'lazert'. of heb ik dat mis? eerst maar eens kijken hoe het zit, als de radiateur binnen is. ik heb geen haast met de GL, ik mag er komende 3 maanden toch niet mee rijden (overgangsregeling).
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 dec. 2014 21:15 
Het is heel simpel te bevestigen, bovenin met de bouten mee monteren en onderin gaat de rand er tegenaan, muurvast.

Gr. Henk

(ik heb ook metaal horrengaas)
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 dec. 2014 20:14 
nieuwe uitdaging:

om de olielekkage opgelost te krijgen moet ik de koelfan demonteren. (ik vermoed namelijk de oliekeerring op de nokken-as) deze zit op de nokkenas vastgebout. iemand een flauw idee hoe ik die koelfan er af krijg? de truc met de voor-as werkt niet, omdat de vooras dunner is dan de opening in het midden van de koelfan.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver borisz
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 dec. 2014 21:05 
Misschien een as van een CX500 ipv die silverwingas proberen. Er is vast wel iemand in bij jou in de buurt die een asje heeft liggen denk ik zo.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 dec. 2014 22:06 
via het motorforum werd ik gewezen op een topic (van hier) waar melding gemaakt werd van het gebruik van een bout M14x1,5, die in de schroefdraad van de koelfan gedraaid kan worden. bij toeval is dat dezelfde maat als een wielbout van een Saab 9000, en díe heb ik hier wel liggen (ik heb naast de GL500 nog twee Saabs 9000)

het mag ook wel eens mee zitten
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Pagina  Pagina 1 van 9:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 mijn GL500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven