Ik heb er nog eens over na gedacht, maar volgens mij probeerd de cx500 wel degelijk wat duidelijk te maken.
Er is gewoon slijtage dat verholpen dient te worden.
Vaak de kabel, maar de platen komen er zeker aan.
De een rijd 30.000 kilo meter met de platen een ander 150.000 kilo meter.
Door de jaren heen heb ik golf bewegingen van problemen gezien.
Het begon met lagerschalen, totn vooral cdi units, en nu de dynamo's. Wat gaat volgen zijn koppelingsplaten.
Olie,
Veel over gesproken, maar ik ben er nu wel achter dat als je goede platen hebt, olie totaal niet uit maakt voor de werking van de platen.
Wel is het zo dat als d eplaten vervuild zijn, of bijna versleten, juist wel verandering van olie dit probleem aan het licht brengt. Zelf nieuwe olie, die je al jaren gebruikt, kan versleten platen aan het licht brengen.
Koppelingsplaten zijn er ook om te slijten. Dat is ook het doel van deze platen. Anders hadden ze het wel anders toe gepast.
Dus, gewoon andere platen monteren, en het zou leuk zijn als je de koppelingskabel ook gelijk doet, en dan heb je weer een heel licht bedienbaar goed werkende koppeling.
Test, 5000 tot 6000 toeren, deze behouden, en dan tijdens het los laten van de koppelings vol het gas er op draaien. Let wel, dat is gebruikelijk van vanaf 3e versnelling.
Dit moet de koppeling echt aan kunnen.
Voor diegene die nog zwaarder willen testen, 5000 toeren, stilstaan, maar wel motorfiets in 5e versnelling, en dan koppeling laten schieten. Blok moet nu vast slaan.
Slipt het, dan is het echt totaal versleten. Doe dit niet bij een 650 model. Kan fout gaan..........
groetejs marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html