En nu ?
Ach Marco weet je wat het is.
Er zijn in mijn optiek twee soorten monteurs namelijk die mét en die zonder een hoofdletter.
De eerste soort repareert zaken voor zichzelf of voor een ander en maakt zo mogelijk het defect
gegane onderdeel beter dan het origineel .
De andere, de bekende LBB, hersteld zodanig dat de machine weer werkt, die heeft de CX als
pekelfiets die pakt – omdat hij dat toevallig nog heeft - een beetje kopervet om op draaiende
delen te smeren en/of draait permanent een bougie in een koper/messing/aluminium radiateur
en/of spuit siliconenkit op plekken waar een goed passende O-ring moet zitten .. etc. etc. .
Reparaties uitgevoerd door de eerste laten de machine in zijn geheel origineel of beter, terwijl
reparaties van de tweede op termijn zullen een uitmonden in een machine die er uit gaat zien
als de verratte versie van Werner ( de jouwe is mooi hoor ).
Het is dus net wat je wilt.
Als de stop kapot is, en je hebt geen 6 ? euro over voor een nieuwe - en die mensen zijn er- dan
laat je hem lekker zitten. Haal, als je je koelvloeistof moet vervangen, je onderste slang los en
laat de boel leeglopen. Waarom moeilijk doen met een kapotte bougie waarvan je overigens mag
vermoeden dat , evenals gebruikte lucifers en kapotte lampjes, niemand die bewaard heeft.
Voor een noodreparatie (wel even van tevoren maken dan ) is de geboden oplossing m.i. prima,
voor een voor de langere termijn zou ik toch opteren voor het origineel vervangen al was het maar
om verdere problemen te voorkomen. Dat jij naar eigen zegge die laatste zelf nog niet hebt ervaren
zou kunnen komen door het feit dat jij je machines weer verkoopt, terwijl een ander zijn machine houd.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness