Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

exhaust wrappen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 dec. 2014 11:26 
Als is er maar 1 persoon die ik hiermee verder kan helpen of op een iedee kan brengen, dan is het mij al de moeite waard om er een filmpje over te maken.
Groetjes Marco.



Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 18 dec. 2014 18:42 
Ik vond het in ieder geval leuk om te zien. Heb het al vaak gezien bij caféracers en zo. Mooi om te zien hoe je dat wikkelt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 dec. 2014 18:51 
mijn vraag ~wat is het nut hier van~

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 dec. 2014 18:52 
Ik ben niet zo van de filmpjes, maar 't ziet er strak uit....

Ik heb wel eens zitten denken (kost moeite hoor) om, als ik straks wegen niet meer verkrijgbaar zijn van dubbelwandige bochten, de enkelwandige bochten te voorzien van een stuk RVS flexibele uitlaatpijp. Bijv. DIT SPUL

Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Harmony,
Hans.
( die toch ooit eens aan de uitlaat-vervanger zal moeten, maar dat mag nog even duren... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 dec. 2014 22:46 
hans dit gaat niet werken.
Uitlaat temperaturen liggen ruim boven de 600 graden.
bij 600 graden branden flexibele rvs slangen door.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 dec. 2014 11:09 
Leuke oplossing, maar ik blijf het oerlelijk vinden
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 dec. 2014 11:22 
Men zegt dat voor meer compressie is of dit klopt geen idee.

Groet Arno

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 dec. 2014 11:53 
Nee, met compressie heeft het niets te maken.
Doel van het hele verhaal is:
Roestige uitlaat bochten weg werken.
En aan de norm voldoen die van een Cafe racer wordt verwacht.
Of te wel, mee lopen met de grote nieuwe groep.

Voor mij was het uit proberen. Ik wil dit product verkopen, en dus wil ik weten hoe het werkt. Het is dus echt voor het oog bedoeld. Werking van de cx wordt niet veranderd.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 dec. 2014 12:57 
Reactie's op internet:

"Ik lees hier en daar wel eens dat je bochten onder de wrap behoorlijk gaan roesten. Je merkt er alleen niets van."

"Die wrap is bedoeld om warmte VAST te houden...in theorie moet het zorgen dat je uitlaatgassen zo heet mogelijk blijven tot ze de uitlaat verlaten.
Het word op offroads gebruikt, het staat prima maar wrap houd vocht en troep vast. Ik vrees dat je je uitlaat na een aantal jaar weg kan gooien."

"Even een 'domme' vraag tussendoor, maaarrehh, wat was nou precies het nut van je uitlaatgassen warm houden? Dat je demper mooi paars/blauw verkleurt ofzo?
Ik zie er heel het nut niet van op een motorfiets, behalve het op termijn verneuken van je uitlaatbochten. "

"In koekblikkersland (voornamelijk rallysport en sommige tuners die met turbo's spelen) gebruiken ze dat tape om te voorkomen dat niet alles om het roodgloeiende spruitstuk heen wegsmelt als ze gek aan het doen zijn. Verder kan ik me er weinig nuttigs bij verzinnen"

"Het nut kan ook zijn dat je al verroeste of aangetaste bochten er beter uitzien. Puur voor het uiterlijk dus."

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 dec. 2014 14:18 
Mooi gedaan, Marco! Goed idee ook die kit.
Om te voorkomen dat er vocht tussen de naden door naar binnen dringt, had je misschien beter van beneden naar boven kunnen werken?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 dec. 2014 14:28 | Aangepast door: JiMi 
In DIT filmpje wordt (op 1:47) bevestigd dat je van achter naar voor moet werken.

En je moet de band ook nat maken van tevoren.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JeroenK
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 dec. 2014 20:35 
Jimi, water komt gewoon door de wrap heen dus hoe de naden zitten maakt niet uit.

Inderdaad wrapt het makkelijker als je het eerst nat maakt.

Door je bochten eerst te spuiten kan je de extra roestvorming door het vochtig blijven van de wrap uitstellen.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 dec. 2014 22:59 
nogmaals mijn vraag ~wat is het nut hier van?????~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 20 dec. 2014 00:26 
@Beus : geen direct nut, als altijd is 't maar wat je leuk vindt.

Enige nut waarom ik ooit uitlaten heb omwikkeld (en dat was niet op motorfietsen) was als isolatie. Gewoon om je vingers niet te branden en binnen om de uitstraling tegen te gaan. Voor de werking van de motor maakt het niet direct uit. Theoretisch is er wel miniem verschil in werking uitlaat maar voor de CX ga je dat echt niet merken.


plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 21 dec. 2014 11:14 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Beussie, als we alle nutteloze dingen van een motorfiets weg zouden laten, zouden we een saai ding overhouden. Natuurlijk kun je over smaak twisten. Maar er zijn blijkbaar motorrijders die wrap fraai vinden. Anderen vinden bijvoorbeeld veel chroom weer mooi. Of een speciale kleur. Zijn die dingen écht nodig? Nee, een met de kwast gifgroen geschildere CX met oranje stippen rijdt net zo goed.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 exhaust wrappen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven