Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Het Silverding heeft geen stroom

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 17 feb. 2015 18:24 | Aangepast door: coenox 
Eind november wilde ik met mijn Silverding (GL500) terugrijden van mijn werk. Ik zag dat het achterlicht het niet deed. Zadel losgehaald en ik zag in het donker twee losse draden. In de haast in elkaar gestoken en toen een bekend 'tak' geluid. Kortsluiting. Motor met Michael met de aanhanger thuis gebracht. Vervolgens geen tijd gehad. Maar wil straks natuurlijk wel weer rijden. Ik heb de hoofdzekering en de zekeringhouder vervangen. Accu vers opgeladen. Maar er gaat nog geen lampje branden. Ik ben nog niet uitgezocht, het werd donker. Maar ideeën zijn alvast welkom.

Coen
(Die niet kan wachten...)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 feb. 2015 18:53 | Aangepast door: A Koopmans 
weet je nog welke draadjes dat waren die hoorde misschien helemaal niet in elkaar
en het spul maakt nu gewoon sluiting
Misschien sluiting in het achterlicht

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 feb. 2015 19:23 
Geen lampje branden, als in: koplamp wel, achterlicht niet ?
Hoofdzekering vervangen, dat is goed. Maar heb je de overige zekeringen gecontroleerd? Er zitten er nog wat meer....
Vlak nadat de 10 amp de elektrische geest heeft gegeven kan de 30 er ook uitgevlogen zijn.

Harmony,
Hans.
( die de voltmeter al klaar heeft liggen voor een middagje storing zoeken.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 17 feb. 2015 19:50 
Draadje wat ik gekoppeld had, heb ik weer los. Verder: geen enkel lampje. Niet voor, niet achter. Niet starten. Geen cockpitverlichting, geen olielampje, geen neutraal lampje. Niks, nada, nakkes.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2015 21:14 
heb je via startbendix gemeten of je wel stroom op het startapparaat hebt want als je nergens stroom op hebt moet je gewoon bij het begin beginnen dus bij de accu en daarna verder naar de startbendix en als je daar al over de plus en min al geen stroom hebt ligt het toch echt aan de zekering of de bendix is verbrand en daarna heb je stroom op je contactslot.
ik weet het zal een hoop zoekwerk worden maar meten en meten en nog eens meten en dan nog eens logisch nadenken en massa nakijken.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 feb. 2015 22:49 
In't kort:
- Meten of er spanning staat NA de vervangen zekering
-- Nee : duidelijk hoofdzekering probleem, zekkering of vernieuwde zekering houder
-- Ja : meten of er spanning staat NA het contactslot aanwezig is, bijv. op een zwarte draad of op de gemeenschappelijke van de vier 10A zekeringen
--- Nee, contactslot verdacht: schoonmaken
--- Ja, spanning na de vier zekeringen stuk voor stuk controleren.

Een goed begin...

Harmony,
Hans.
( meten is weten, maar weet wat je meet ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 17 feb. 2015 23:07 
Ik zeg massa probleem...
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 18 feb. 2015 08:41 | Aangepast door: coenox 
Michaelr:
Ik zeg massa probleem...

OK. Samen even kijken dan. Ik vertrouw de draden onder de buddy ook niet helemaal. Volgens mij ligt er nog wat los wat niet los hoort te liggen.

De anderen ook alvast bedankt voor het meedenken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 feb. 2015 09:34 
Beste Coen,.

Draden die los liggen daar lig ik niet gelijk wakker van.
Echter dat jouw motorfiets dood is, wel. De combinatie zoals je het nu beschrijft maak het ingewikkeld.
Laat die losse draden maar even.

Eerst moeten we weer prik op de zaken krijgen.
Iets zit me niet lekker. Alles is dood in jouw verhaal.
Dat komt bij een wing juist niet heel vaak voor.
Je beschrijft dat hoofd zekering is vervangen. Is die nog heel? zit die goed, ook de stekker die je er daarna weer in moet steken?
Alleen daar ontstaat de storing zoals jij beschrijft.
Zijn de accu polen schoon gemaakt? Loop dat allemaal nog eens na.

Dan is er nog een zekeringkast op het stuur. Vervang ook alle zekeringen daar. Meet eventueel over de zekering spanning. Je zet gewoon alles aan, zoals je zou gaan rijden. Daar waar je spanning van 8 volt of meer over de zekering meet, is dus die zekering kapot. Je mag namelijk geen spanning over een zekering meten. Is dat er wel, dan zit dat fout. Dat geld ook voor je hoofd zekering op het startrelais.
Tijdens vast draaien, kan hij kapot scheuren. En dat is soms bijna niet te zien. Dus loop die ook na,.

Als er dan weer leven in zit, moet je het volgende probleem van die losse draden op lossen. Welke kleur hebben ze.
Denk er aan, groen is massa, en alleen die aan groen hangen,. Geen andere kleur er bij steken.

Bruin en bruin geel is voor de achterlichten en rem dacht ik uit mijn hoofd.
oranje en blauw licht zijn knipperlichten. Zijn knipperlichten imitatie, dan heb je twee zwarte draden, maar eentje heeft een kleur ringetjes.
Die zwarte mag je dan wel weer bij massa steken.

Kom je er nog uit?
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 feb. 2015 09:35 
kan ook nog contact slot zijn, maar daar moet je gewoon aan morrelen.
Vak zie je dan wel weer even leven in de wing, en dan weet je dat daar je probleem zit.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#11 | Geplaatst: 18 feb. 2015 10:41 
volgens mij denkt ''silverding'' dat hij word ingeruild met ''ouwe rooie'' en daarom heeft ie de geest gegeven, zo van zoek het maar lekker uit...
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 18 feb. 2015 11:16 
Nu ga ik er zeker uit komen. Voor mij gevoel kan het niet veel zijn, maar vind maar net dat ene...

Ja, Werner. Zou zo maar kunnen. Ik heb al een paar keer overwogen om het Silverding te verkopen. Maar we hebben al zo veel meegemaakt samen. Dus toch maar niet. Misschien moet ik dat even aan hem vertellen?

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 feb. 2015 16:25 
coenox:
Dus toch maar niet. Misschien moet ik dat even aan hem vertellen?

Daarom geef ik mevrouw Honda (zoals ik haar noem) na iedere rit een bemoedigend klopje op de tank
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 19 feb. 2015 08:57 
Peter, je bent niet de enige die dat doet....

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#15 | Geplaatst: 21 feb. 2015 02:53 
Ik geef ze van te voren al een klopje. En vertel dat we weer een leuke rit gaan hebben :p

maar coen is er ondertussen al vooruitgang? Of doet ze het nog steeds niet.

Groetjes werner ( silverding denkt; als ik het niet doe, dan moet ie thuiswerken en kan hij meteen ook goed voor lieke zorgen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Het Silverding heeft geen stroom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven