Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

onwetende CX`er

 
Schrijver BeBoB
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2015 16:14 
Hallo,

Nieuw forumlid heeft een paar vragen,
Gister mijn eerste CX opgehaald en het is de bedoeling om hem om te bouwen naar een bobber.
Het gaat om een 500C van 82 met ca. 80000 km op de klok. Ziet er voor zijn leeftijd goed uit, loopt mooi rond en rijdt ook nog eens niet verkeerd (wel even wennen na 35 jaar 100+ PKs) De komende tijd gaat hij dus onder het mes en omdat het blok er ook uitgaat zou ik graag de "must knows" weten zodat ik dit gelijk kan oppakken.
- Ik lees iets over de ventilator, mechanisch aangedreven en hierdoor niet geheel betrouwbaar?
- Mikuni 34mm zouden de prestaties aanzienlijk verbeteren. Ervaringen? Type/ kosten/waar te verkijgen?
- Is er een CX specialist in de buurt (kop Noord Holland) ?
- De motor moet wat zakken door de vorkpoten (ca 5cm) maar hij veert nu al behoorlijk in,ben bang dat het spatbord de kroonplaat
gaat raken. De vork moet natuurlijk nog open. (ervaringen?)

Graag een reactie alle tips en weetjes zijn welkom

BVBD Ben
BeBoB

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 maart 2015 17:30 
mechanische ventilator is in mijn ogen 100% te vertrouwen. Uiteindelijk gaan ze toch al meer dan 35 jaar mee bij velen. Sommigen zeggen dat hij bij filerijden hogere temperatuur zal hebben met een mechanische, maarja, je rijdt ook motor om files te vermijden in mijn ogen. Daarom dus dat sommigen een elektrische ventilator steken.

Bij je mechanische ventilator moet je kijken of hij niet gescheurd is na 35 jaar. Ik heb juist een nieuwe gekocht bij honda en schijnt zijn ze 3 maal opnieuw gemaakt om de zwakke punten ervan aan te pakken. Dus nu zal hij nog langer dan 35 jaar meegaan

Mikuni 34mm zijn murrays carbs. Te vinden bij motoco of gewoon via google honda cx murrays carbs zoeken. Ze geven hogere prestaties. Ik dacht dat het 550 dollar was zonder verzending. Dus dat is met de koers van nu toch een 500 euro plus verzending.

CX specialist, marco becker hier? Die weet er alles van.

Voorvork 5cm laten zakken dan gaat die sowieso de kroonplaat raken. Dat is gewoon te veel. Wat ze vaak doen zijn bussen steken bovenop de veer. Dan zakt die minder in.

Succes

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 maart 2015 18:32 
Er is met Google een compleet officieel Honda werkplaatshandboek te vinden en in pdf-formaat te downloaden. Zoek op service manual Honda cx500 gl500. Daar moet je het wel mee kunnen vinden, denk ik.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 maart 2015 19:03 
voorpoten kijk hier maar
http://ameuwese.home.xs4all.nl/cx500.htm
ventilator kun je ook hier vinden.
http://ameuwese.home.xs4all.nl/
en waar zit je ongeveer
nederland nh ?

andre uit den helder
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 maart 2015 23:56 | Aangepast door: PHGL500 
hier het WPHB van de Honda CX500 en GL500:

http://coodie.com/cx/

beide in zijn geheel downloadable.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Joram
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 maart 2015 14:52 
Ik had het setje voor €550 hier met douanekosten.

Levert meer vermogen, maar tis net of je dat er voor over hebt.

Schrijver BeBoB
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 maart 2015 22:19 
Dank voor de reacties.
OP een Amerikaanse site lees ik dat de Mikuni´s een aanzienlijke verbetering van de prestaties geven.
Maar ja, wat is aanzienlijk......Eu 550,00 + invoerkosten is niet goedkoop. Heeft iemand wat specifiekere gegevens / ervaring?

Werkplaatshandboek zal ongetwijfeld van pas komen.
Als het blok mooi rondloopt de distributieketting en de ventilator zijn gechecked zijn kan het blok er straks dus gewoon weer onder gehangen?
BeBoB

Schrijver Joram
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 maart 2015 22:47 

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 onwetende CX`er

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven