Dag Marco,
bedankt voor je reactie. Heb het uiteindelijk gevonden:
- heb eerst de spanning op de blauwe en witte draad gemeten. Deze was niet helemaal fris meer helaas
- Vervolgens heb ik een test gedaan met het losmaken van de bougiedop
+ bij de eerst bleef de motor op de verwachte 4000 toeren steken
+ bij de tweede liep de motor opeens wel door in de toeren (?!)
Uiteindelijk de bougiekabel nagelopen en het bleek dat 1 kabel los in de dop zat. Het was zelfs zo erg dat het klemmetje er niet meer op zat en dat de vorige eigenaar de kabel er los ingestoken heeft. Helaas bevestigt dit dat het beestje behoorlijk verwaarloosd is geweest
De kabel even wat aangedrukt et voila hij loopt op twee potten lekker door in de toeren. Inmiddels is de kabel wat ingekort en heb ik er een goede klem opgezet.
Vervangen van de cdi door ignitech staat nog wel op het lijstje omdat de spanning van met name de witte draad al behoorlijk laag is. Waarschijnlijk gaat dit op termijn alsnog een issue worden...
bedankt voor de filmpjes. Ik heb een setje 'klokken' liggen als zal kijken of de carbs synchroon staan.
ciao,
Roger