Honda geeft in het handboek aan dat je die boutjes altijd moet vernieuwen wanneer je ze losmaakt en dat je loctite moet gebruiken.
Dat zeggen ze niet voor niks en voor wie het niet gelooft, welnu, vele kapotte starkoppelingen en motorblokken zijn U voorgegaan. Je krijgt dan ongeveer dit model:
en dat is nog een nette, verder niks kapot geslagen ....
En zeker wie een 650 heeft kan beter zorgen dat er altijd een goede accu in zit en de startmotor voorzien is van de truuk met de extra draad in de kap (staat ook ergens op de site hier dacht ik). Als dat allemaal niet echt goed in orde is zal de 650 zo nu en dan eens terugslaan en dan gaat de boel na een tijdje echt kapot.
Maar ze kunnen echt met 1 druk op 't knopje lopen, en zo hoort 't ook !
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰