Mede CX-ers, Luister en huiver, bij de geschiedenis die ik u nu ga vertellen.
Er was eens, lang, lang geleden een Honda CX500, en na een lange tijd kocht ik die. Het verhaal is iets ingekort, anders word het zo lang
Het was/is de Zwarte Zwerver, met een kenteken uit maart '78. Jawel, zo oud al. Ik ben ouder, en doe het nog goed, maar deze CX heeft toch een probleempje. Waterpompkeerring gedoe, en dus: blok er onderuit.
Vanmiddag was het droog, de meeste wind was weg, en na een middagdutje om de moed te verzamelen aan het werk.
Om het kort te maken: het blok is er onderuit. Het heeft me ongeveer 2,5 uur gekost, compleet met een erg slechte balanspot met 1 voorbocht erin als geheel te verwijderen, en de nodige schroefjes die niet origineel waren, en waar dus over nagedacht moest worden.
Maar 't blok staat op het Flondje, helemaal los van het frame.
Uitdaging 1 : de beide ophangoren van de uitlaten zijn er erg slecht aan toe. rechts nog erger als links.
Uitdaging 2 : de uitlaat, met name de balanspot , lijkt me niet helemaal 'fris', moet waarschijnlijk vervangen worden.
Deze motor heeft me al een hoop gesleutel opgeleverd, en er gaat steeds meer geld naar toe. De vraag is uiteindelijk: repareren of niet ?
De balanspot, tja, daar heb ik er ook eentje van nodig voor de Rakker, en die gaat wel voor. Twee van die dingen is wel veel.
Maar een groter probleem zijn de ophangoren. Zelf kan ik die niet lassen, en het laten doen is een kostbare geschiedenis.
Wie geeft raad?
Of toch naar naar iets anders uitkijken en deze in onderdelen verkopen de 19de ?
Haqrmony,
Hans.
( die weet dat goede raad ook erg duur is.... kostenpost.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken