Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

laatste probleem. .

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#1 | Geplaatst: 24 april 2015 07:22 
Hoi mede cx'ers,

hhet laatste probleem met de silverwing. Hij start maar als we hem in de versnelling zetten horen we wel de klik
maar met ontkoppelen doet ie niks? Wat kan dat zijn? Hij gaat ook heel licht als ik hem met stilstaande motor in de versnelling
vooruit duw. Alsof hij niet pakt. Zijn dat dan de koppelings platen? Zo ja kun je die zo vervangen of moet dan eerst weer de olie eruit...

Groetjes werner ( laatste loodjes wegen het zwaarst)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 24 april 2015 07:53 
Werner, als je hem met stilstaande motor in de versnelling zet en dan gaat duwen, zou je hem niet van zijn plek moeten krijgen. Of je versnellingen worden niet ingeschakeld, of je koppeling blijft hangen.
Als je bij de koppeling wil komen, moet de olie eruit.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 april 2015 08:32 
Miischien een domme opmerking, maar bij de Ouwe Rooie van Coen hadden we ook een dergelijk probleem: koppeling zat vast (dachten we). Bleek toen dat het de kabel was die vast zat.
Gaat de koppelings hevel op het koppelings huis mee met de beweging van de handel? En staat dat niet te hoog afgesteld?

Harmony,
Hans.
( die nu verder gaat met gewoon werken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver chantal

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 24 april 2015 08:42 
@ Hans ja de hevel gaat mee omhoog en naar beneden met beweging van de hendel (had ik al gecheckt want wilde niet weer dezelfde stomme fout maken als toen) of hij te hoog staat afgesteld weet ik niet, daar heeft werner naar gekeken...

@ Marcel ik denk dat de versnellingen niet worden ingeschakeld maar waar kan dat aan liggen? nu heb ik zelf niet geprobeert te schakelen want werner zou de testrit maken... maar ik weet dat toen ik hem wilde startten de eerste keer hij in een versnelling stond en ik hem eerst in zn vrij moest zetten wat moeilijk ging... moest aantal keer schakelen omhoog want hij stond in 1 (of toch de schakelpoot kon niet verder naar beneden en toen ik hem 1 omhoog deed ging hij in vrij)... maar hoe los ik dat op? we hebben nog een gl blok staan. is het misschien makkelijkste om die eronder te hangen en kijken of die het wel doet of aan dit blok sleutelen???

gr chantal (die er een hard hoofd in heeft dat de zegening op die silverwing gaat worden als testrit)

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 april 2015 09:19 
Heb je er recent nog iets aan gedaan?

Hoe zit het met de cardan vanachter? Ale dat stuk dat uit het blok komt en vast vijst in de cardan in de achterbrug. Misschien dat boutje kwijt of de cardan niet ver genoeg geschoven?

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 24 april 2015 09:22 
de versnellingen worden niet ingeschakeld maar waar kan dat aan liggen?
Ik vrees dat het blok open moet om daar een antwoord op te geven. Maar probeer eerst de "eenvoudige" dingen. Hoe voelt de hevel van de koppeling als de kabel eraf is? Voel je weerstand bij het omhoog bewegen van de hevel?
Zo ja, dan is de koppeling niet de boosdoener.
Draait het schakelpookje niet over de as, maw, zit dat pookje wel goed vast?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 april 2015 09:49 
Is het blok er uit geweest?
Zo ja zit je cardan as wel op het blok?

In alle ander gevallen,,
Kabel veel te strak.
Centrale borgmoer los gelopen.
Platen zitten scheef of vast.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#8 | Geplaatst: 24 april 2015 10:02 
Boterkoek,
Ja we hebben hem pas sinds kort in elkaar gebouwd. Niet het blok maar de motor zelf

marcel,
Ja we voelen weerstand met inknijpen van de koppelings kabel. Ook zien we beneden bij het blok dat hendeltje heen en weer bewegen

marco,
Het blok stond ernaast toen we hem ophaalde. Dus ja we hebben de cardan as goed op het blok geborgd. Dat is elke keer weer de grootste rotklus...

dus ik hoop inderdaad de koppelings platen. Dat zullen we straks zien......

groetjes werner ( en dan de vastgeroeste bouten van de kuipruit nog)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 24 april 2015 10:20 
en dan de vastgeroeste bouten van de kuipruit nog
Cola erover, of kruipolie of WD40.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 april 2015 10:28 
Schakelas vermoedelijk zijn de vulringen vergeten binnen in het blok en is de schakelvork naar achteren geschoven.
dan zal het blok los moeten.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 24 april 2015 13:49 
ok, nog even dan een ander vraagje,
heb je de kroon tandwiel wel op de uitgaande as van de bak gemonteerd?
dat deel wat tussen de cardan as zit, en het lager van de versnellingsbak. Dan moet je wel de achter deksel los hebben gehad.
En dan moet je ook een kroon tandwiel van 5 cm doorsnee en 2,5 cm dik over hebben gehouden. Het is ook meer een mee nemer.

Nog even een tipje, de zijspan,. meld hem aan bij rdw. ik zet zo een link op de site.
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver chantal

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 25 april 2015 07:07 
en eigenwijs als ik was wilde ik toch de cardan nakijken.... zoals gezegd had werner zich met die rotklus bezig gehouden en die vond het dus onzin want hij had hem vast gezet en ja we hadden gecheckt of de boel ronddraaide en dat deed het... maar op een of andere manier was hij eruit... dus we waren blij dat dat het toch was. en gister heeft werner dus ook testrit gemaakt. nu alleen de afstelling nog want volgens hem rijd hij niet soepel.... maar daar gaan we vandaag mee bezig samen met peter koffie (en met de kuip ruit)

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#13 | Geplaatst: 25 april 2015 08:51 
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 25 april 2015 09:24 
Werner ................ Ik doe er het zwijgen toe ................................ tjonge tjonge ....................................pfffffffffffff ........................knuppel ! ( sorry kon het niet laten )
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 25 april 2015 10:12 
Chantal,
Gewoon eigenwijs blijven meiske, je ziet, soms heb je gewoon gelijk. Helaas weet ik uit ervaring dat het wel even kan duren, maar toch....


Harmony,
Hans.
( die Werner snapt, van het cardanboutje gedoe )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 laatste probleem. .

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven