Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

zelf monoshock in bouwen in cx500

Schrijver jjlone
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 april 2015 12:51 
Op het internet kwam ik een aantal interessante zelfbouw projecten tegen waaronder een soort van supermotar met prolink achtervering ik vroeg mij af of er iemand op dit forum is die daar ervaring mee heeft en eventueel een bouwtekening en de benodigde onderdelen om dit op mijn motor te gaan bouwen

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 april 2015 14:49 
er zijn hier op de site wel wat van dit soort onderwerpen geweest, maar over het algemeen blijkt het toch wat moeilijker te zijn dan gedacht.
Pak dan een gl frame, daar zit het al op.
Probleem zit hem er in dat de achterbug te slap is. Hier kun je een dergelijk veer niet op laten werken.
Ook het frame zal moeten worden aangepast.
Tot nu toe blijkt het erg moeilijk te zijn, en voor maar een paar heren is het gelukt. Dit waren over het algemeen wel top lassers.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 28 april 2015 15:45 
En ik vraag me altijd af: een monoshock inbouwen betekent toch wel een forse aanpassing van het frame. Volgens mij betekent dit ook een herkeuring bij de RDW, al was het alleen maar voor de verzekering. Mooie projecten, waarbij ik wel hoop dat er genoeg origineel spul blijft rondrijden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver jjlone
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 april 2015 17:15 
Beste Marco en Coen,
alvast heel erg bedankt voor jullie feedback, ik heb deze motor al vanaf 91 en hij staat eigenlijk al weer een tijdje stil en moet hem toch echt onderhanden nemen daar alles wat rijwiel technisch vast kan zitten ook vast zit, en hij is zeker origineel daar hij al sinds 78 rond rijd en al meer dan 150000 echte km heeft gereden waarvan 80000 door mij maar ik heb hem altijd met de voor hande onderdelen gemaakt en dus zit er niet zoveel uit 78 meer op of het is in zo'n staat dat ik het niet meer wil gebruiken motorisch daar in tegen is hij nog goed en wil ik er dus een mooie lege motor van maken waar de techniek mooi tot z'n recht komt.
groetjes Jeroen

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 28 april 2015 18:11 | Aangepast door: MAST 
Een paar jaar geleden waren hier twee broers uit Spakenburg actief die zo'n monoshock op hun CX gelast hebben. De achter brug was daarbij ook versterkt. Het verhaal hierover kan je hier terugvinden, helaas zonder foto's. Ze hadden een achterwiel als voorwiel gebruikt en een customtank achterstevoren op het frame gemonteerd en van een andere tank het kontje gemaakt.
Het kan dus wel.
Marcel.
foto van een vergelijkbaar project: cafe racer
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zelf monoshock in bouwen in cx500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven