Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Topkoffer op een GL500 Silverwing

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 29 april 2015 12:53 
Het Silverding (Frankending of Frankenwing zou ook een goede naam zijn..) staat weer aan de vooravond van een motormorfose. Eerst een witte interstate look (getransplanteerd naar Merlijn van Lieke) en toen naar steenrood naked. Nu gaat ie weer volledig in de bekleding en dat betekent de originele zijkoffers. Ik wil wel graag een Givi topkoffer erop zetten omdat die veel meer ruimte heeft dan de originele topkoffer. Nu zoek ik daar een goede methode voor. Givi koffer met grondplaat heb ik. Maar ik moet dus een beugeltje hebben. Opties:

- Een Givi monorack kopen en erop prutsen
- Een origineel rek (voor het smalle koffertje) gebruiken en daar de grote kofferplaat op monteren
- Iets met Krauser onderdelen

Kortom, heb wel wat ideeën maar tips zijn van harte welkom.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 29 april 2015 18:14 
Ik weet niet hoe het precies zit met de rekjes en koffers van de silverwing. Maar ik zou optie 1 of 2 doen, de optie met krauser is niet handig want dan moet je alsnog iets fabrieken om van krauser weer naar givi te gaan.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 29 april 2015 21:33 
Van Krauser naar Givi is niet zo'n probleem. Kwestie van bodemplaat op de Krauser. Bevestiging van het topkofferrek zonder de originele zijkoffers te belemmeren en het achterzitje verwijderbaar houden is meer de uitdaging.

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 mei 2015 14:20 
ik heb op mijn GL500D SilverWing Krauser zijkoffers en een [andermerk] topkoffer. de bevestigingsplaat van de topkoffer zit tussen de bevestigingsbeugels van de Krausers getorxt. ik zal er morgenochtend een paar foto's van maken. wellicht helpt je dat naar de uitvoering van je verbouwplannen.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 18 mei 2015 15:51 | Aangepast door: coenox 
Inmiddels is het probleem - voor zover het dat was - voorbij. Deze Silverwing gaat in de verkoop zonder kofferrek. Ik heb een andere gekocht met de volledige Interstate set, inclusief topkoffer. Dat is weliswaar minder praktisch, want eigenlijk te klein, maar staat zo mooi dat ik dat niet ga veranderen. In plaats daarvan er een trekhaak op gezet . Maar dank voor het aanbod.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Topkoffer op een GL500 Silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven