Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Choke kabel.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2015 12:40 
Jongens, en meisjes natuurlijk ook, effe wat anders.

Mijn trouwe maar soms recalcitrante CX500, de "Rode Rakker" heeft een originele chake-kabel. Mooi toch? Ja, dat wel.
Sinds de laatste keer dat ik de carburateurs er onderuit heb gehaald, en ook weer keurig netjes er onder / er achter heb gehangen, loopt de choke erg soepel terug. Kennelijk was de vorige keer dat het setje teruggezet is er een draai in de kabel gekomen, waardoor de knop niet soepel terug gleed na gebruik.
Dat was best fijn, want deze CX moet een paar minuten lang een beetje 'ge-choked' worden bij het starten, anders loopt 'ie de eerste minuten niet lekker.

Vergis ik me nou, of was er ooit iets over het 'vastzetten' van de choke door deze een kwart slag te draaien? Ik kan het even niet terug vinden.....
Is het eigenlijk wel mogelijk om de choke iets terug te duwen en dan 'vast' te zetten?

Tips en truuks welkom....

Harmony,
Hans.
( die nog niet te oud is om iets te leren )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2015 13:57 | Aangepast door: A Koopmans 
Ja hoor hans je geheugen is nog goed
als je bij de choke knop het rubbertje even op beur zul je zien dat daar een draaibaar (schroefdraad) geheel onder zit door de schroef rechtsom te draaien zal de chokeknop zwaarder gaan door hem de andere kant op te draaien dus lichter
dit stukje mag je dus niet smeren anders verliest het zijn werking

suc 6

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 mei 2015 16:34 
Ik heb vorig jaar een nieuwe chokekabel gekocht. Ik heb 'm op de default stand laten staan. Dat betekent dat hij behoorlijk stroef gaat, dat hij op élke gewenste stand blijft hangen, én dat ik nooit aan het schroefje hoef te draaien.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 mei 2015 21:39 
Ik heb even naar dat moertje gekeken. Vast gedraaid en nog niks. Wat beter gekeken en tja , als de moer helemaal naar beneden, dus vast draai, dan gebeurt en nog niets. Nog verder en hops, springt de moer een paar draden terug. Dus het werkt helemaal niet. Moet er toch een nieuwe op.....

Harmony,
Hans
( die er geen haast mee heeft )

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 mei 2015 11:31 
In de aanloop naar het ritje naar en terug van de Zwitserse grens (500ec) besloot ik, gezien het niet lekker werken van de choke-kabel, om een nieuwe kabel te bestellen.....
Maar volgens mij moest er nog eentje liggen, ooit besteld tegelijk met een paar gaskabels. Even zoeken... ja hoor. Binnenkort eventjes de kabel wisselen. Alleen jammer dat de CX net is afgetankt..... dat maakt het loshalen van de tank een wat zwaardere klus.

Harmony,
Hans.
( die steeds klusjes heeft als de CX is afgetankt..... )

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Choke kabel.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven