Nog even terug komen op het moeilijk in zijn vrij krijgen.
Ik heb de GL500 van mijn vader na veel schakel problemen over gezet op semi Syntheet olie, en van af dat moment wil die GL500 wel makkelijk in zijn versnelling en of vrij stand.
Dus olie op zich kan een hoop doen.
Toch kan het slijtage van de platen zijn.
Ook na 20.000 kilo meter.
De één rijd zonder pardon 100.000 kilo meter met een platen set, terwijl de ander ze al met 15.000 kilo meter er uit heeft liggen.
Sterker nog, bij verkeerd koppeling gebruik kan een 500 nog wel wat hebben, maar bij een 650 model kun je de platen er uit vikken in enkele minuten. En dat komt regel matig voor. Oorzaak, versleten platen, verkeerde olie, verkeerd rij gedrag, en vooral negeren van deze problemen. Dan bij het stoplicht even lekker op trekken, en,, en,,,, oeps, vario matic is dan ook even leuk, maar dat is van heel korte duur, en daarna volledig vrij stand, onbeperkt. Bij een 650 model kan de hitte niet goed afgevoerd worden van een plaat, en kan er zomaar in 1x verpulveren. Dan is één zijde van een plaat totaal weg. En dat is dan gelijk te veel.
Schade aan korf. Ja je zal altijd sporen vinden, alleen wanneer is het te veel, of niet meer geschikt om te rijden, daar kan ik geen mening over geven. Ik kom onderdelen tegen van hoe is het mogelijk dat dit nog reed, en andere delen kom ik tegen, waarbij er niet meer gereden kan worden. Dus zeg het maar, het is een samen spel van platen en korf.
Mocht je willen weten wat nieuwe imitatie platen kosten, mail gerust, of kijk op marktplaats. Op dat gebied kan ik een hele complete set aan bieden, pakkingen en al.
groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html