Heren, en ook dames natuurlijk.....
Vandaag is het niet de mooiste dag om te motorrijden, dus een wat lang uitgesteld klusje ter hand genomen: choke kabel vervangen.
De oude kabel is nog goed, maar het knopje loopt zo makkelijk terug, en om er nou steeds een knijper omheen te zetten, zoals me werd voorgesteld, nee, dat lijkt me toch wat meer een 'houtje-touwtje' oplossing.
Ik had een jaar, nee twee jaar al, geleden een set nieuwe kabels gekocht, 'voor het geval dat', en daar zat ook een choke kabel bij. Dus die kabel opgezocht, en aan de slag. Maar deze kabel zag er iets anders uit, en toen een en ander gemonteerd was .....
a- de kabel is korter, en de buitenkabel steekt een stuk verder door bij het bevestigingspunt op de carburateur
b- het 'vaste' deel van de knop is een flink stuk korter, dan dat van de oude kabel. Hierdoor trek ik makkelijk die 'steel' uit de kabel.
c- de knop is anders, maar dat hoeft alleen maar cosmetisch te zijn.
Zoals ik het nu heb vastgemaakt lijkt het heel wat, en werkt het.
Volgens de sticker op het zakje waar het ding inzat is het een kabel voor CB400N,T 80-84 , CX500/C, 79-84. part number (Roukema) 17950-415/426
Mijn 'Rode Rakker' is een CX500 (z) van 78.
Heb ik de verkeerde kabel besteld/gebruikt ?
Wie weet het juiste antwoord/raad/oplossing ?
Harmony,
Hans.
( die er even niet uitkomt, maar in nood net zo makkelijk de oude kabel weer terug kan plaatsen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken