Ter leering ende vermaeck.....
Ik had dus de choke kabel vervangen door een ander exemplaar, wat bij nader inzien niet de juiste was. Daarvoor was de tank eraf
gehaald, en ook de benzine slang bij de carburateurs losgehaald. Nog niet gereden, dat kan altijd nog.
Vanmorgen: kraantje open, helm op...hee wat ruik ik... ??
Benzine. Niet uit het overloop slangetje, maar over de carburateurs heen. Waar komt dat vandaan dan? Juist, uit het benzine slangetje wat op de carburateurs is aangesloten. Het slangetje is helemaal uitgelubberd. Dit is een stukje (dure) benzine slang met een extra mantel, maar als die los laat, dan is de hele stevigheid van het slangetje weg.
Heb ik niet iets anders liggen ? Even zoeken, en ik vind het oude benzinefilter, met stukjes slang. Mooi, dan kan die er op.
Geen probleem, en op de terugweg haal ik een stuk benzine slang om alles weer netjes aan elkaar te zetten.
Motor op de middenbok, achter het huis, en verd... weer een benzine lucht, nu wel uit het overloop slangetje. Om gek van te worden....
Carburateurs er onderuit gehaald, en de linker, die lekte, open gemaakt. Een piepklein flinterdun stukje vuil zat op de punt van de vlotternaald, net voldoende om de boel over te laten stromen. Ik denk: nieuwe naald plaatsen, maar dit was nog een oude oranje vlotter, en de naald die ik had was voor een zwarte vlotter. Dus werd de vlotter gewisseld, want die bleek ook nog eens lek te zijn (zat vloeistof in), toen werd de nieuwe naald geplaatst. De choke kabel die was binnen gekomen (deze keer de juiste, dank zij Marco) werd er ook meteen onder gezet, en de hele zooi werd weer in elkaar geschroefd. Nieuw stukje benzine slang gebruikt, en toen bedacht ik me ineens dat ik misschien het wel aan mezelf te wijten had, die lekkage.
Had ik deze ochtend de vervangende benzine slang-met-filter wel goed gemonteerd? En niet 'ondersteboven' tegen de pijl met 'flow' in, en was misschien daar dat flintertje vuil vandaan gekomen?
Maar goed, hij lekt niet meer, en starten doet 'ie ook nog.....
Weer gelukt, maar ik was er niet vrolijk van.......
Harmony,
Hans.
( die vaak twijfelt, ook (misschien wel het meest) aan zichzelf )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken