Beste Woud,
Speling in de lengte richting is normaal.
Echter kan het zijn dat er een ring aan de binnen kant van je blok mist. Dat komt vaker voor.
Lig er niet wakker van. Mooi is anders, maar je hebt er verder gaan last van. Wel is het zo dat er meer vuil bij de keer ring kan komen.
Er zijn wat verschillende keerringen in omloop. Honda heeft de oude nog steeds leverbaar. Die is zonder stof lip. De nieuwe zit op de GL500, die is dan met stof lip. De voorkeur heeft de keer ring met stof lip.
Bij het plaatsen van de keer ring heb je de boel goed schoon moeten maken. Als er ook maar iets vuil achter is gebleven, of mee naar binnen gedrukt, dan kan dat geen kant op. Dan zal de keer ring snel weer kapot gaan. Daarom asje en huis gedeelte goed uit spuiten met remmen reiniger. Afdoen met een doek alleen is niet voldoende.
Ik denk ook dat hier het probleem zit, bij eerdere montage is er toch vervuiling in het blok gekomen.
Wat ook kan is dat tijdens montage de ring scheef wordt gedrukt. Dit zal altijd schade veroorzaken in de voorspanning van het afdichtende deel. In de keer ring zit een stalen veer. Deze kan best een stootje hebben, maar als de keer ring toch flink scheef is gedrukt met montage, dan is de keer ring onbruikbaar.
Dan nog een vraag. Olie in het blok. Het maakt mij niet uit welke olie je gebruikt, maar als de olie ouder dan 2 jaar is, of meer dan 10.000 kilo meter in je blok zit, dan mag je verwachten dat er lekkages kunnen ontstaan. De additieven in de olie zorgen er voor dat het rubber soepel blijft.
Veel mensen vergeten dit onderdeel van olie. Hier zorg de olie dus ook voor.
Voor meer info:
www.youtube.com/marco's channelKeerringen imitatie en origineel op voorraad. En ik kan ze gewoon via de post versturen.
marcobecker@zonnet.nl
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html