Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Spiegel vaster zetten?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 juli 2015 19:21 
Mijn rechterspiegel wil nog wel eens naar binnen buigen door de rijwind. Het is een zo'n soort kogelgewricht mechanisme (afbeelding). Is er een manier om die dingen wat stroever te maken, zonder er gelijk zand in te strooien?

Ik heb al geprobeerd 'm strakker te zetten door de spiegel een paar keer om zijn eigen as te draaien, en om wasbenzine ertussen te gieten op het op te stroeven, maar dat heeft allemaal niet geholpen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 juli 2015 19:27 
Vet vrij maken in de goede stand zetten en een druppel loctite 406 op
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 13 juli 2015 19:29 
Waarschijnlijk kan je een schroef of een moer die het spiegelhuis aan het scharnier verbindt wel iets strakker draaien. Maar daarvoor moet je de spiegel weg halen uit het huis. Dat is niet zonder risico!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 juli 2015 21:15 
een bekend probleem, je kunt het proberen vaster te draaien, wil niet altijd helpen.
Ik heb maar een nieuwe gekocht, zit ook nog verschil in kwaliteit van spiegels.
Meestal de wat duurdere veel beter en roest minder snel, gr norby
nb

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 juli 2015 21:42 
Spiegel van het bolletje halen indien mogelijk. Ontvetten, bolletje heel licht insmeren met siliconenkit, laten drogen en spiegel weer monteren.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 juli 2015 15:29 
remmen reiniger? wil ook de boel wel een stroever maken.
En ontavetten.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 juli 2015 21:35 
De spiegel moet wel beweegbaar blijven dus loctite gaat hem niet worden. Helaas is het me niet gelukt om de spiegel eruit te krijgen. Zojuist kreeg ik van MAST via de mail nog de tip om de spiegel in heet water te leggen, dan laat de lijm los en wordt de spiegelrand wat soepeler en kun je de spiegel er makkelijker uithalen. Dat ga ik proberen!
Bedankt voor alle tips.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Spiegel vaster zetten?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven