Hallo allemaal.
Om te beginnen heb ik het forum doorzocht op 'thermostaat', maar toch geen antwoord gevonden op mijn vraag. Misschien niet goed gekeken, dan kan natuurlijk... Ik heb ook onder het kopje techniek gekeken bij het koelsysteem, maar daar stond alleen info over de waterpomp en de waterpompseal.
De temperatuurmeter van mijn CX500 custom gaat (zo lang als ik hem heb, een maand of 9) niet verder dan tussen de twee witte bredere vlakken in. Meestal dichter bij het linker vlak dan het rechter vlak. Ik vraag me af of dat wel goed is. Ik heb inmiddels gelezen dat bij een defecte 7 V regelaar de meter juist naar het rood gaat, dus die zal wel goed zijn. Ook bij een thermostaat die niet open gaat wordt de motor te heet. De temperatuurmeter werkt wel, want de naald gaat netjes terug als de motor uit is. Ook heb ik gevonden dat de thermostaat in de open stand kan blijven staan, waardoor de motor te traag op bedrijfstemperatuur komt. Ik vraag me af of dat bij mijn motor niet het geval is.
Ik heb dus een paar vragen;
1. wat is de normale stand van de naald bij jullie CX?
2. Is er een manier om de thermostaat te testen zonder hem uit te hoeven bouwen?
Ik heb zo'n infrarood thermometer, dus misschien kan ik die gebruiken om het een en ander uit te sluiten?
Bedankt voor de hulp weer!
Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue
(en een Yamaha XT500)