kan hem niet openen,
Ik zag wel een hoop mooie zaken, maar niet precies waar het om gaat.
Maten, 650 model:
hoog bijna 23 cm
breed bijna 22 cm
dik, moeilijk te meten, maar zeker 4cm, zou ook bijna 5 kunnen zijn.
Extra info.
De maten van koelend oppervlak is in alle modellen na genoeg gelijk.
Ook de dikte.
Echter heeft het 650 model veel meer lammellen er tussen zitten, dus is meer voorzien van koeling.
Bij een 650 is in mijn ogen de koeling echt wel aan de krappe kant.
Ik zou echt niet kleiner gaan.
Let op, een radiateur kan in verschillende diktes voor komen.
Neem mijn mazda 626. Daarvan is aan de buiten kant niet te zien welke radiateur er in zit.
Pas als je naar de dikte gaat kijken blijken er meerdere modellen te zijn.
Bij de cx en gl 500 of 650 is eigenlijk een behoorlijk dikke radiateur gebruikt.
Let daar op.
Dus je kunt wel een groot oppervlak nemen, maar de dikte is ook zeer belangrijk.
Let daar op.
Nog iets, een auto loopt rond de 80 graden, tot max 100.
Bij een cx is dat even wat anders, de loopt bijna altijd wel op 92 graden, en kan op lopen tot 120 graden.
Hoe hoger de temperateur, hoe hoger de koeling gaat worden ten opzichte van de buiten temperatuur.
Let hier op met het maken van keuzes.
Ik zelf heb in het brazan boek al een keer gekeken, en daar zat eigenlijk niets bruikbaars bij. Wel veel wat er op lijkt, maar net niet goed genoeg.
Kijk eventueel op de sloop in japanse auto's
Daar zitten soms hele leuke radaiteurs in.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html