Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorrem piept een beetje...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 aug. 2015 23:30 
Forummers,
De linker voorrem van mijn CX piept een klein beetje, net of 'ie niet goed terug komt of zo. Het lijkt me fractie van een millimeter te zijn, want als ik een beetje naar links stuur, dan hoor ik de piep, beetje terug naar rechts hoor ik het niet meer, en als ik iets de rem inknijp dan is het ook weg.
De linker schijf wordt ook warmer als de rechter schijf.
Verder lijkt het allemaal goed te zijn.

Heeft iemand een idee? Is het wat ernstigs, of moet de voorrem over een paar weken maar eens uit elkaar.
Ik heb geen zin om dat nu nog, zo voor SJK, nog te doen, danwel te laten doen.

Harmony,
Hans.
( stoppen, of niet stoppen, dat is de vraag )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 aug. 2015 07:34 
Hoi Hans , Al geprobeerd met een beetje rem reiniger er tussen te spuit als hij op de midden bok staat en vrij kan draaien dan inspuiten en de tegengestelde richting op draaien die hij normaal draai

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 aug. 2015 09:12 
Probeer eerst de tip van A Koopmans , dan even met een grote schroevendraaier de remschoen terug iets terug drukken en weer remmen dit een paarmaal achterelkaar herhalen.

Zuigers blijven hangen.
Of roest op de zuiger of de o ringen rond de zuigers zijn versleten.
En als je nog een rubberen remslang hebt kan het zijn dat in de slang het rubber stuk is.
Dit betekent uitelkaar halen (maar dat wist je al)
Tot sjk Hans
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 aug. 2015 14:05 
piepende remmen, dat heeft te maken met het soort remblokken en de remstijl van de eigenaar.
Als ik de remmen hoor piepen, dan weet ik dat het goed zit.
Er is immers speling om te piepen. En de remmen werken ook gewoon.
Ik zou er niet wakker van liggen. Piepende remmen zijn voor mij een teken dat het goed zit.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 10 aug. 2015 17:29 
Blokjes eruit halen, beetje kopervet op de achterkant van de blokjes smeren. De zijkanten van het remvoeringsdeel van de blokjes iets schuin vijlen.(Eventueel kan je een volgende keer iets zachtere blokjes monteren). Dan zou het minder moeten piepen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 aug. 2015 23:56 
De schoonmaak truuk van Arnold heeft voldoende geholpen. Nou ja, voorlopig dan. Er is geen gepiep meer te horen bij gewoon gebruik. Misschien was het voldoende, en anders komt het vanzelf weer terug.....

Harmony,
Hans.
( werkt een paar losse eindjes weg )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorrem piept een beetje...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven