Ik heb even gekeken op de Carmo site waar je naar you-tube filmpjes kan kijken hoe ze een (moderne) CDI open zagen en testen en repareren. Maar toch geloof ik niet dat ze de HondaCX CDI kunnen repareren.
Want zoals JiMi al zegt, de elektronica in de CDI zit volledig in de kunsthars gegoten. Zelfs als je een gat in de behuizing zaagt, kom je niet bij de elektronische componenten in de CDI.
Verder schrijf je dat de stator, de CDI en de spanningsregelaar kapot zouden zijn. Dat lijkt me erg sterk, dat ze alle drie gelijk kapot zijn gegaan. De spanningsregelaar gaat zelden stuk volgens mij.
Als je stator nog wel de accu laadt, kan je een ignitech ontsteking monteren zonder het blok open te moeten halen. Nu het blok toch open ligt, zou ik de stator vervangen om laad problemen in de toekomst te voorkomen. En ook een ignitech monteren. De CX loopt er beter op.
Zover ik weet heeft Ignitech geen vervangende bobines.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl