Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Collectorbox aka Balanspot

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 okt. 2015 16:33 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb een paar maanden geleden van iemand een collector box overgenomen die, zo werd mij verzekerd, zou passen op een CX500 (z). Het ding ging, wegens andere zorgen, tijdelijk in de grote opslag, achter in de schuur. Vandaag kwam hij weer in het zicht....

Ik heb 'm schoongemaakt, de siliconenkit en de 'wrap' einden o.i.d. eruit gepulkt, en de hele zaak even met een staalborstel schoongemaakt, en daarna netjes in de hittebestendige zwarte verf gespoten.
Bij het schoonmaken kwamen wat merktekens naar voren, de ene was "HMME2" , de ander was "SANKEI2130". Het eerste kan ik zo gauw geen touw aan vastknopen, zoekend op het grote WWW, maar het tweede wel, helaas.
De Australische CX site geeft aan dat dit voor een GL650 is, en meerdere sites , inclusief onze eigen Dutch CX site, geven alleen maar aan dat het voor een GL650 is.

Heeft de verkoper zich vergist? Of ben ik voor het spreekwoordelijk lapje gehouden.
Past dit op mijn CX500 (z) of niet ?

Ik hoop van wel, eigenlijk.....

Harmony,
Hans.
( die berucht onzeker kan zijn )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 3 okt. 2015 16:43 
Hans, misschien past het wel, maar zitten straks de schroefgaten voor de hitteschildjes op de verkeerde plek. Dat is op te lossen als je kan lassen.
Maar ik weet het niet 100% zeker of bovenstaande klopt.
Het lijkt allemaal op elkaar en blijkt in de praktijk toch net ietsjes anders.
Marcel. (HM= vlgs mij Honda Motors)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 okt. 2015 17:38 | Aangepast door: brinkcx 
En ME2 is de model code voor een GL 650 ......

PS ik meen me te herinneren dat de voorbochten van een 650 wat dikker zijn? Kan je vooraf al opmeten/passen.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 okt. 2015 19:20 | Aangepast door: Hansv 
Nou, dat is dan fraai. Daar gaat mijn goede voornemen om het uitlaat gedoe eens te vervangen. De huidige H-box die eronder hangt heeft een gaatje of twee, vandaar. Maar nu blijkt dat ik met die collectorbox voor een GL650 in het bekende hotel 'de aap' heb gelogeerd, want de hitte schildjes gaan niet passen, dat heb ik net nagemeten.


Wie kan/wil er een goede balanspot GL650 ruilen voor een goede balanspot CX500 ??
( niet allemaal tegelijk aub... )

Harmony,
Hans
( die de rekening voor de Rakker ziet oplopen ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 okt. 2015 19:21 | Aangepast door: JiMi 
Ik weet dat Norby er nog een weet te liggen. Een rechthoekige Jama. Maar die is voor de koop niet voor de ruil denk ik.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 okt. 2015 21:00 
hans, die mag je van mij kopen, niet te veel trouwens, hij is als nieuw en komt van carlo uit duitsland.
nb

Schrijver beussie
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 okt. 2015 21:43 
Hans wat jij voor die box aan Norby moet betalen wil ik voor jou collectorbox van een GL650 betalen, Moeten wij alleen de manier om elkaar tegemoet te komen nog even regelen.
groet Beussie

Schrijver borisz
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 okt. 2015 22:33 
Zou het niet wat zijn om een aantal H-boxen in RVS te laten maken?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 3 okt. 2015 22:43 | Aangepast door: MAST 
Borisz, die bestaan al. Gezien bij Wemoto in Engeland.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 okt. 2015 22:45 
Norby,
je hebt een PB-tje

Harmony,
Hans.
( die prijsafspraken liever via de mail afhandelt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 okt. 2015 17:16 
Zo'n club toch ..... !!

Norby, ik heb je PB-tje beantywoord.
Beus, je hebt een mailtje van me.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Het ziet er naar uit de Rode Rakker binnenkort met een gat-loze balanspot rondrijd.

Harmony,
Hans.
( die met dat gat er even geen gat in zag )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 okt. 2015 23:48 | Aangepast door: Hansv 
Het kost wat schuiven en meten en passen, maar de Jama balanspot van Norby is bij mij terecht gekomen, en de GL650 collectorbox staat klaar voor Beussie ( maar't heeft geen haast).
Een aantal maanden geleden heb ik andere bochten op de "Rode Rakker" gezet. Deze pasten niet in de oude h-box, en zijn toen met de ijzerzaag iets ingekort. De afgezaagde stukjes werden zorgvuldig bewaard, je weet maar nooit wanneer zoiets weer van pas komt, dacht ik toen). Omdat ik ze nu weer op de normale lengte wilde hebben moest ik bij een lasser langs, met de CX, de H-box en de stukjes uitlaat.

Uitlaten er onderuit, dat ging, H-box weghalen, dat ging, Voorbochten los, dat ging, en zelfs het teruglassen van de afgezaagde stukjes ging ook mooi. Grote klasse, Erik !!

De nieuwe H-box kwam eronder, en de uitlaten pasten zonder veel problemen. De voorbochten moesten met enig effectief geweld van een hamer en een stuk staal op hun plaats geram.... euh, ik bedoel.... euh , getikt worden. Rechts ging redelijk vlot, links had veel meer aandrang nodig.

Maar het zit er op, en ook de hitte-schildjes zitten weer netjes op hun plaats.

Ik maak me alleen een beetje zorgen voor de volgende keer dat de uitlaat eraf moet, als het blok eruit moet, binnenkort. De lekkage moet opgespoord en verholpen worden, en dan ook meteen maar de nokkenasketting vervangen..... Maar dan moet de uitlaat ook weer los.......

Zie HIER het verhaal.

Harmony,
Hans.
( soms lijkt het wel 1 stap vooruit, en 3 stappen terug..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#13 | Geplaatst: 11 okt. 2015 08:28 
ach hans,
de liefde voor de cx...

groetjes werner (zoals cosmar eens zei; sleutelen, sleutelen en sleutelen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Collectorbox aka Balanspot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven