Het kost wat schuiven en meten en passen, maar de Jama balanspot van Norby is bij mij terecht gekomen, en de GL650 collectorbox staat klaar voor Beussie ( maar't heeft geen haast).
Een aantal maanden geleden heb ik andere bochten op de "Rode Rakker" gezet. Deze pasten niet in de oude h-box, en zijn toen met de ijzerzaag iets ingekort. De afgezaagde stukjes werden zorgvuldig bewaard, je weet maar nooit wanneer zoiets weer van pas komt, dacht ik toen). Omdat ik ze nu weer op de normale lengte wilde hebben moest ik bij een lasser langs, met de CX, de H-box en de stukjes uitlaat.
Uitlaten er onderuit, dat ging, H-box weghalen, dat ging, Voorbochten los, dat ging, en zelfs het teruglassen van de afgezaagde stukjes ging ook mooi. Grote klasse, Erik !!
De nieuwe H-box kwam eronder, en de uitlaten pasten zonder veel problemen. De voorbochten moesten met enig effectief geweld van een hamer en een stuk staal op hun plaats geram.... euh, ik bedoel.... euh , getikt worden. Rechts ging redelijk vlot, links had veel meer aandrang nodig.
Maar het zit er op, en ook de hitte-schildjes zitten weer netjes op hun plaats.
Ik maak me alleen een beetje zorgen voor de volgende keer dat de uitlaat eraf moet, als het blok eruit moet, binnenkort. De lekkage moet opgespoord en verholpen worden, en dan ook meteen maar de nokkenasketting vervangen..... Maar dan moet de uitlaat ook weer los.......
Zie
HIER het verhaal.
Harmony,
Hans.
( soms lijkt het wel 1 stap vooruit, en 3 stappen terug..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken