De CX heeft een olielek, niet genoeg om te druppelen, maar wel genoeg om met grotere regelmaat dan voorheen steeds dat dure spul er bij te moeten gooien.
Samen met Frans is de meest waarschijnlijke oorzaak vervangen, namelijk de cilinderkop-pakking. Tevens werd ook het deksel rubber vervangen door een gloednieuw exemplaar. Toch, na het ritje naar huis, zat er weer een flinke laag olie op de linkerzijde van het blok.
Ik verdenk nu, helaas, de achterdeksel pakking.
Dat is wel iets meer werk als een koppakking, maar uiteindelijk wel te doen.
Komt de vraag:
In 2010 is de waterpompseal vervangen. (
lees HIER ).
Als ik nu die zaak los moet halen, om de achterdeksel pakking te vervangen, moet er dan ook weer een nieuwe seal in?
Ik zal toch wel wat onderdelen nodig hebben, zoals het beruchte koperen ringetje, en misschien een waterpomp rubber, en een .....
Harmony,
Hans.
( het graag weer in orde wil hebben )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken