Nadat MAST en ondergetekende de remmerij van het machien uit elkaar hadden gehaald, werden er nieuwe onderdelen besteld. Dat ging niet helemaal goed, maar het missende rubber ringetje werd direct na-geleverd door Roukema, en was op tijd binnen.
Vandaag werd het geheel dan ook weer in elkaar gezet. Alles schoongemaakt, en uit de voorraad een ander T-stuk gehaald, wat van binnen in een schonere staat was dan het T-stuk wat al die jaren op de CX had gezeten.
RODE stalen remleidingen gemonteerd, met wat moeite, want ik had vergeten om de oriëntatie van het T-stuk vast te stellen, en wilde het ding met alle geweld dus helemaal verkeerd om weer monteren. Toen we daar achter gekomen waren en het T-stuk juist gemonteerd hadden was het nog een kwestie van netjes ontluchten. En dat was dat......
Proefritje...... heel kort, want zonder koplamp en zonder de voorste knippers, dat voelt niet goed. Maar veel remmen, en hij remt als het spreekwoordelijke blok. Ook MAST maakte een proefrondje, en vond ook dat er niets aan mankeerde.
Remzuigers, remleidingen, remolie en remblokken zijn nu vervangen. Die onderdelen kunnen er zeker de eerste twee jaar of 10.000 km weer tegenaan.
De Rakker Remt!!
Harmony,
Hans.
( die nu langzaam de kuip er weer gaat opbouwen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken