Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Reuze Remmende Rode Rakker

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 okt. 2015 19:00 | Aangepast door: Hansv 
Nadat MAST en ondergetekende de remmerij van het machien uit elkaar hadden gehaald, werden er nieuwe onderdelen besteld. Dat ging niet helemaal goed, maar het missende rubber ringetje werd direct na-geleverd door Roukema, en was op tijd binnen.
Vandaag werd het geheel dan ook weer in elkaar gezet. Alles schoongemaakt, en uit de voorraad een ander T-stuk gehaald, wat van binnen in een schonere staat was dan het T-stuk wat al die jaren op de CX had gezeten.
RODE stalen remleidingen gemonteerd, met wat moeite, want ik had vergeten om de oriëntatie van het T-stuk vast te stellen, en wilde het ding met alle geweld dus helemaal verkeerd om weer monteren. Toen we daar achter gekomen waren en het T-stuk juist gemonteerd hadden was het nog een kwestie van netjes ontluchten. En dat was dat......
Proefritje...... heel kort, want zonder koplamp en zonder de voorste knippers, dat voelt niet goed. Maar veel remmen, en hij remt als het spreekwoordelijke blok. Ook MAST maakte een proefrondje, en vond ook dat er niets aan mankeerde.
Remzuigers, remleidingen, remolie en remblokken zijn nu vervangen. Die onderdelen kunnen er zeker de eerste twee jaar of 10.000 km weer tegenaan.

De Rakker Remt!!

Harmony,
Hans.
( die nu langzaam de kuip er weer gaat opbouwen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 okt. 2015 21:40 
goed gewerkt

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 okt. 2015 21:58 
Goeie actie Hans en Mast. Wel leuk om het verschil in beoordeling van jullie beiden te noteren. Volgens Hans remt hij nu als een blok en volgens Mast mankeert er niets aan! Hij hoort dus als een blok te remmen kennelijk! Nogmaals: goed gedaan.
gr,
Jaap

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 okt. 2015 23:37 
Mooi gedaan! Wat kan het slechter remmen er in sluipen he? Pas als je het gaat aanpakken merk je het verschil.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 okt. 2015 23:39 
Hans
Goed gedaan remmen zijn belangrijk daar moet je op kunnen vertrouwen.
En ook fijn dat je niet altijd alleen voor een klus staat.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen we in Brabant.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 okt. 2015 17:49 
Mooi, goede remmen! Wel oppassen met dat gewerk aan de Rakker hoor anders ontaardt het zomaar in poetsen
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 okt. 2015 19:21 
Brinkcx,

Te laat. het onheil is al geschied. De kuip is eraf geweest om de nieuwe remleidingen te monteren, en toen die er toch af was meteen maar de kuip met behulp van goedkope spuitbusjes van een ander laagje rode verf voorzien. Ook zijkapjes zijn opnieuw gespoten. En ja, de rand van de koplamp, en de randjes van de knipperlichten zijn, ik durf het bijna niet te zeggen gepoetst.
Het rood is, natuurlijk, niet exact hetzelfde rood als meneer Honda ooit voor deze creatie heeft bedacht. Maar omdat ook de lowers van de kuip zijn mee-gespoten, lijkt het toch een heel aardig geheel.

Blijft over mijn uitdaging: het lek. Morgen ga ik wat proberen, je weet maar nooit. Mooi zal het niet worden, maar ik wacht het maar even af. En anders misschien toch een ander blok. Alhoewel ik denk dat dit nog steeds het originele blok is.

"Gij zult niet scheiden wat Honda heeft samengevoegd"

Harmony,
Hans.
( twijfels en aarzelingen, uitdagingen en ideëen..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 okt. 2015 19:35 
Ach Hans, bij een CX is het loshalen van een kop redelijk simpel. Je zult verbaasd zijn als je bezig bent hoe eenvoudig het is. En met wat hulp erbij voel je jezelf er wat zekerder erbij! Het is een beetje pielen om de stoterstangen op zijn plek te houden. Verder het kruislings aandraaien van de kopbouten op het goede moment (aanhaalmoment opbouwen). Ik vermoed zomaar dat je ook hier iemand bij je hebt met ervaring (ook MAST?).
Gaat je lukken Hans!

Hoe zeg je het ook alweer? "Ik weet pas dat ik het kan als ik het probeer".
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 okt. 2015 21:04 
Succes Hans !

(en @Jottum : vermoeden correct, maar het was dus niet de koppakking )

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 okt. 2015 00:30 
brinkcx:
@Jottum : vermoeden correct, maar het was dus niet de koppakking

Inderdaad heb het net gelezen in ander topic. Slimme methode trouwens!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 25 okt. 2015 16:51 
Ik ben blij voor je Hans dat je nu weer een reuze remmende rode rakker hebt.
Het 'sleutelen' kreeg voor mij ook een andere betekenis
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Reuze Remmende Rode Rakker

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven