Afgelopen zaterdag is het motorfiets weer helemaal in elkaar gezet. En afgelopen zondag was het dan ook: lek of geen lek, ik ga rijden !!!
Al weer veels te lang niet op de motor gezeten dus.
Het werd niet Rotterdam, maar Bodegraven, toch zo'n 75 km over de snelweg. Daar even gecontroleerd hoeveel olie er nou langs de zijkant liep. Huh? Niets? Euh..... Dan maar terug rijden.
Thuis weer gekeken. En weer niets. Komt vast door het meel, is het lek dichtgebakken. Meel, olie, warmte..... er zijn wel gekkere dingen gebeurd.
Op maandag even wat serieuzer gedaan, inlaatstuk weggehaald en ik kon precies zien waar het lek zit. Daarna alles netjes schoongemaakt, weggepoetst en met ammoniak gereinigd. Tubetje met vies spul, siliconenkit voor hogere temperaturen, gehaald, en dat er min of meer netjes opgesmeerd. En een beetje laten drogen.
Vanmorgen naar kantoor per motor, bij terugkomst geen lekkage vastgesteld.
Dan maar eens iets anders doen.....
Vanmiddag eventjes naar Kleve gereden, en weer terug. In Kleve bedacht ik me dat geen olie door het lek ook kan betekenen dat er te weinig olie in het blok zit. Ai!
Maar nee, na terugkomst in Ede gepeild: netjes op de helft van de markeringen.......
Morgen dus per CX naar de stamtafel....... hoop ik....
Harmony,
Hans.
( die blij is dat de vieze klodder spul achter het inlaatstuk verborgen zit )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken