Het komt wel eens voor dat iemand verzucht: 'ik zie er geen gat meer in' , een goed Nederlands spreekwoord wat betekend dat men er geen oplossing meer voor heeft.
Helaas , ik zie er wel een gat in, zo wel links als rechts
Een paar weken geleden hebben Erik en ondergetekende de nogal rotte balanspot van de Rode Rakker vervangen.
Van de toen al niet passende uitlaatbochten had ik een centimetertje of zo afgezaagd, om ze wel te laten passen. Dat stukje was bewaard, en er door Erik vakkundig weer opgelast. Maar hoe goed Erik ook is in lassen, hij zag het toen even niet zitten om ook het afgezaagde stukje van de binnenpijp weer op z'n plek te krijgen. Dat werd toen achterwege gelaten.
( als ik iets verkl**t, doe ik dat ook goed).
Omdat mijn Rakkertje toch wat bezig was met ploffen werd de uitlaat nagekeken. Ja, de rechterdemper heeft een gat. Die moet vervangen worden. Ik hoop eind februarie beide dempers te kunnen vervangen. Tot dan mag 'ie wel een beetje ploffen.
Maar waar de demper de H-box in gaat zit, vlak na de opgelaste ring van de bocht, een gat. Zowel bij de linker als er rechter bocht zit dat gat daar. En gek genoeg aan de boven zijde. Ik heb er even geen idee van wat dat daar moet. Nou ben ik toch al geen ster in uitlaatgas stromen en de derhalve techniek, maar weet iemand hoe en wat? Ik leer graag bij (soms).
Het zou kunnen dat de balanspot niet de juiste is
Het zou kunnen dat de pijp niet ver genoeg in de balanspot is geschoven
Het zou kunnen dat de bochten van een 'C' zijn en niet goed passen op een 'z'
En
Het zou kunnen dat ik weer problemen maak waar ze helemaal niet zijn.......
Wie het weet mag het zeggen, wie het niet weet mag ook wat zeggen.....
Harmony,
Hans.
( die het gat ook gewoon kan dicht maken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken