het is weer december en dus moet de 'oude meuck' weer van de weg af. na aanschaf van een Honda Pan European heb ik weinig meer met de SW gereden (helaas...), en ben ik ook niet vaak meer op dit forum geweest.
vorig jaar om deze tijd was ik met fris enthousiasme begonnen met demontage van mijn GL500D om uiteindelijk de voordekselpakking te vervangen. tijdens de werkzaamheden had ik de benzinetank gedemonteerd en apart gelegd. in de tank zat toen nog een flinke scheut benzine, na hem in Groningen te hebben volgetankt en naar huis te zijn gereden. vandeweek de kuip gedemonteerd en de motor de schuur ingeduwd.
starten ging trouwens na een half jaar stilstand best goed en het gepruttel van de V-twin klonk weer mooi donker. waardoor het toch weer begon te kriebelen om (ook) met deze Honda (weer) de weg op te gaan! ik weet nog niet wat ik de komende wintermaanden ga doen:
1. de motor compleet demonteren en het chassis ontroesten en weer mooi zwart spuiten, en daarna weer helemaal opbouwen (wat waarschijnlijk een jaarproject zal worden), of
2. laten staan zoals-ie nu is en in het voorjaar weer de straat op duwen.
vraag die ik nu heb: de komende 3 maanden (en misschien wel langer, door bovenstaand plan en door de aanwezigheid van een Honda Pan European 1100) zal de SW stil staan in de schuur. wat te doen om te voorkomen dat de tank doorroest:
1. voltanken?
2. aftappen, en zo ja hoe?
zelfde vraag geldt voor de Kawasaki GPZ500s, die ook de schuur ingegaan is, maar die er duidelijk meer moeite mee had om tot leven te komen. of díe ooit nog op de weg komt, waag ik te betwijfelen.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet