1,78 maal uitdraaien, ik doe altijd 2 slagen van 360 graden.
Dan lees ik dat 1 bougie mooi wit is. Dat hoeft niet meteen slecht te zijn. Kan zijn dat dit goede uitgang kan zijn in het afstellen.
Zwarte bougie.......... Nee niet raadzaam. Hier is een probleem.
Kan het zijn dat sproeiers verkeerd om zitten?
Bougie doppen de weerstanden er uit halen.
Omdat het verschil zo groot is ga ik er van uit dat er een echt probleem zit aan één kant.
Let op, sproeier bezitting van 80/120 kan verkeerd zijn. In veel gevallen kan het goed gaan, persoonlijk bij mijn cx500e ging dat dus verkeerd. Door de grote pedaal emmers en langere uitlaat pijpen ging het helemaal mis. Ik kon weer terug naar 78/112 ( vervuiling carbs 1e opstelling bleek achter af het probleem te zijn)
Dan de mem bramen in de carburateurs. Ik lees daar veel over. En ik verneem dat daar veel storingen uit voort kunnen komen. Althans dat beschrijft men. Mijn ervaring is dat hier nooit grote problemen kunnen ontstaan. Dit membraam werkt alleen bij afremmen op de motor, en voor komt klapperen in de uitlaat. Ik heb vele gezien waar er een gat in zat, en of vast zat. Weinig tot geen probleem tijdens het rijden. Nu komt het veel Amerikaanse modellen hebben het membraam er in zitten, maar het kanaal er achter is geblokkeerd met een kogeltje. Dus de werking hiervan is door honda uitgeschakeld.
Dus dat houd in dat de werking weinig invloed kan hebben op het rijden. Wel als je net zo als ik een mieren neuker bent, en de puntje op de i wilt hebben, dan maak je alles schoon, en monteer je natuurlijk nieuwe mem bramen. Dus richt je niet al te veel op deze mem bramen, liever eerst alles goed schoon maken, en haal alle sproeier er uit. Ook die vaste sproeiers die je wel ziet zitten, maar er niet uit kunt krijgen omdat ze geperst zijn. Je hebt dan Amerikaans carbs. Daar gaat momenteel veel fout mee. Je moet die sproeiers er echt uit zien te krijgen om het schoon te maken.
Dat is eerste wat je moet doen om uit te zoeken waar het probleem zit. Voor mij persoonlijk blijkt dit sproeiertje vaak het probleem te zijn. Ik kan het op lossen, en als je durf hebt, en zelf het gereedschap hebt, dan boor je hem uit ongeveer 5mm die. Max 8mm.
Dan tap je er schroef draad in. M3 boutje er in, Moertje op m3 boutje, en trekken maar. Ik stook carbs wel even warm tot 80 graden.
En dan alles schoon maken maar....
Dus...... groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html