Dat van dat later mee gaan lopen van de rechter cylinder is heel normaal voor een CX. De brandstof komt binnen in de linkercarburateur en als de vlotterkamer daarvan is volgelopen gaat de benzine via een 'doorlooppijpje' naar de rechter carb. De CX is best gevoelig voor goede kwaliteit brandstof en start vaak meoizaam op (enkele dagen) oude in de carbs.
Dat ploffen en kanllen zit mogelijk in het ontstekingssysttem. De bougiedoppen zijn vaak boosdoener (die zijn demontabel en kun je schoonmaken) als gevolg van corrosie. Idem voor wat betreft alle elektrische stekkerverbindingen en het contactslot.
Gelet op jouw symptomen zou je als hij dat ook na het schoonmaken/vervangen van de bougiedoppen blijft doen, de bobines kunnen laten doormeten/testen. Dan zitten er achter op het blok vervroegingsspoeltjes (die kun je doormeten maar niet repareren) en onder het zadel een CDI unit.
Als laatste kun je in de stator als verdachte aanmerken.
Heb je overigens al eens gekeken of er geen valse lucht wordt aangezogen (bijv. zijn de aanzuigrubbers van de carbs nog dicht)? Staan de carbs wel gesynchroniseerd?
Dus voorlopig voor jou leuk werk om dmv uitsluiting de oorzaak te vinden.
Succes,
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.