Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

12 volt aansluiting

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 feb. 2016 11:36 | Aangepast door: Marco 
Ik ben aan het overwegen om een 12 volt aansluiting te maken voor navigatie en om de accu op te laden. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en waar ik hem het beste kan aansluiten.rechtstreeks op de accu of ergens anders. en bij wie je hem gekocht heb.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 feb. 2016 13:43 
aansluiting direct op de accu.
Zowel massa als plus draad.
Pak 2,5 mm2 draad.
En monteer er een zekering houder tussen.
In die zekering houder doe je 15 amp, tot max 20 amp.
En dan ben je aardig veilig.
Dan kun je ook de accu op laden.
En stroom pakken zonder dat je de motorfiets aan moet hebben staan.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marco
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 feb. 2016 14:48 
thanks marco, eigenlijk had ik dezelfde gedachte, behalve de draaddikte

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 feb. 2016 16:06 
ja, je kunt ook 1,5 mm2 nemen, maar mijn voorkeur heeft het om 2,5mm2 te nemen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 feb. 2016 17:15 
Nou, dan hoef ik niets meer te zeggen....

... wat niet wegneemt dat ik het toch iets anders heb gedaan. Noem het maar eigenwijs..

Omdat ik een Polariskuip heb, besloot ik om de 12 volt daar in te bouwen. Uit het zicht, en uit de nattigheid.
Ik heb een standaard sigaretten aansteker ding genomen, zo uit de autoshop vandaan. De massa aan de massa die ik al in de kuip had liggen, de PLUS ( 12Volt ) vanaf een zwarte draad, dat is dus 12 volt NA contactslot, een geschakelde 12volt dus. Wel met een extra zekering ertussen, ik meen dat ik een simpele 10amp. er tussen heb zitten. Enne, ...de draaddikte is voor de massa in de kuip 2,5mm2 en voor de 12 volt 1.5mm2

Voordeel: Motor uit, spanning op externe verbruiker weg, accu kan niet langzaam leeglopen.
Nadeel: zie boven.

Als je de accu van de motor wilt opladen is er eigenlijk maar één geschikte plek: rechtstreeks op de accu aansluiten.

Succes....

Harmony,
Hans.
( die met een pleister om de wijsvinger verd... moeilijk typt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 feb. 2016 18:50 
Ik zou het, net als Hans, achter het contact plaatsen. Permanent 12 V op het aansluitcontact geeft vroeg of laat storing door weersinvloeden enof vergeten stekers in het 12 V contact met als gevolg geen spanning meer in de accu.
Mijn devies: sleutel uit het contact=motor stroomloos.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 16 feb. 2016 00:01 
Helemaal mee eens....met HansV en Jottum. ..neem een Citec met een kabel die op de accupool gemonteerd kan worden...en niet opladen via een 12 volt aansteker of USB...Etc. ...dit om storingen te voorkomen

Gr. Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 12 volt aansluiting

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven