Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

GL500 knijpen van 37kw naar 35.

 
Schrijver Schut
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 maart 2016 10:25 
Beste leden,

Korte introductie.

Ik ben Martijn uit Groningen en bezit een GL500 silverwing uit 1983.
Nu heb ik een vraag m.b.t. een rijbewijs a2 en nergens op het internet vind ik een goed antwoord.
Zodoende hier aangemeld. Als ze het hier niet weten

Een collega van mij wil mijn fiets overnemen. Ze gaat voor haar A2 rijbewijs en zou mooi op mijn
wing kunnen oefenen en later rijden. Enkel zag ik op de kenteken papieren 37kw staan en niet
de toegestane 35kw.

Is dit aan te passen? Legaal? Hoe/wat heb ik nodig.

Dank alvast!

Gr. Martijn

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 19 maart 2016 14:25 
Coen heeft dat laatst gedaan met de cx van zijn dochter. De cx is op een rollenbank gezet en met de uitdraai als bewijs heeft hij een verzekering gevonden die de motor in de verzekering heeft genomen. Althans, zo heb ik het begrepen
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 maart 2016 15:04 
Tips,
Iets zachtere banden.
Uitlaat demping iets knijpen.
Eventueel de ontsteking iets later zetten.
Waarschijnlijk ben je er dan al.
En nu behoud je wel je trek kracht onder in de toeren.
Monteer eventueel een sproeier 80, 117,5,
Dit geeft mooie loop, onder in de toeren, maar het hoge toeren bereik wil dan niet meer.
Het zijn zo een paar trukjes om de zaak minder vermogen te geven.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 maart 2016 15:35 
http://www.hondacx500.nl/html/knijpen.html

Als je dit maakt kun je knijpen tot 35 kw en lager.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 maart 2016 22:00 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Volgens mij heeft Coen de CX gewoon op de vermogensbank gezet, hoefde er niets aan te doen, want dat oude beestje haalde die 50 pk bij lange na niet meer. dus goedgekeurd. Kostte wel een 400 Euries bij de RDW, maar vooruit met de geit.......
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 20 maart 2016 08:15 
mijn 1e was ook een cx, in duitsland mijn rijbewijs gehaald (25 jaar geleden) toen hadden ze daar ook licht en zwaar rijbewijs.
het enige wat de motorzaak heeft gedaan is ringen in de uitlaatbochten lassen, waar ze in/uit de cylinders komen,
eigenlijk had ik dat ook op mijn papieren moeten laten aanpassen schijnbaar, maar ja als nederlander in duitsland wisten wij veel?
weer wonend in nederland heb ik gewoon die ringen er weer uitgeslepen (dat was nog een hels karwei)

groetjes werner (nederland kende toen nog geen stappenrijbewijs gelukkig)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 20 maart 2016 18:41 
Officieel ben je er met knijpen niet: op het kenteken staat nog steeds 37 kw. Officieel moet je naar de RDW voor een vermogenskeuring. Kost 400 euro met het risico dat ie ergens anders op wordt afgekeurd.

Wij hebben voor de 500 Custom de officieuze weg gevolgd, het verschil is tenslotte maar 2 kw. Zoek een verzekeringsmaatschappij die deze motor wil verzekeren met een A2 rijbewijs. Zij zullen om een rollerbank uitdraai vragen. De 37 kw zal in de regel niet meer gehaald worden. In ons geval kwam het niet boven de 30 kw uit. Dit kost een paar tientjes. Uitdraai naar de verzekering en rijden maar. Theoretisch kun je worden aangehouden voor het rijden zonder het juiste rijbewijs, maar dan moet je echt wel een overijverige agent treffen. En ik heb me laten vertellen dat er jurisprudentie is. Bij de rechter krijg je gelijk.

Voor ons is dit een goede oplossing. Belangrijkste is dat de verzekeraar niet moeilijk doet als er iets gebeurd.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 GL500 knijpen van 37kw naar 35.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven