olie bij vullen, dat is een heel karwij. ( atf olie sae 10, of sae 10 olie)
Brinkcx heeft het één en ander al beschreven.
Echter let op, er zijn meerdere type's in omloop.
En het staat niet goed beschreven in elk hand boek.
Hoeveelheid olie???? ik heb hier 5 verschillende type's liggen.............. dus.....
Wat ik persoonlijk deed was ongeveer bij benadering de hoeveelheid olie op laten zuigen.
Daarvoor moet je wel een pers hebben. En tijd.
Het gaat moeizaam.
En het geeft een tering bende.
En dan weet je nog niet of het werkt.
Eigenlijk moet je dan voor af aan beginnen.
Vragen?
waar is de olie?
hoe haal je het er uit?
wat was er kapot?
en hoe krijg je het er weer in.
Zijn onderdelen nog leverbaar?
Ik zelf verkoop al geen veren meer. Die gebruik ik zelf bij reparatie. Als blijkt dat bij test rijden de zaak toch kapot is, gooi ik de hele veer weg.
Ik ga er niet meer aan beginnen.
Gevaar voor ogen en vingers, de troep, en dan nog maar hopen dat je de juiste onderdelen vind.
Dus....
Ik zeg dus niet dat je het niet kan, maar in mijn ogen.... moeilijk te doen.
Wil je het toch zelf doen, maak recht hoekig frame.
Zet daar een pot krik in, en pers daar je veer mee samen.
Let op, de kracht die nog is rond de 500 kilo. en als er geen olie in zit, kan die 500 kilo druk ex0lposief los komen.
Dus ogen, tanden beschermen. Of de veer echt goed vast zetten in frame.
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html