Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voor rem probleem!???

 
Schrijver Klaas
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 maart 2016 18:28 | Aangepast door: Klaas 
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem, sinds mijn rvs rem leiding lek is gegaan door kortsluiting krijg ik maar geen druk op het systeem.
Voor de lekkage was het al niet te best, pomp lekte iets en de druk was niet optimaal, ik kon niet mijn voorwiel blokkeren met enige snelheid.

Na de lekkage een rubberen slang gemonteerd uit de oude doos, andere rem pomp (thnx Coen) gemonteerd.
Toen was het helemaal bagger qua druk.
Dus een nieuwe RVS leiding er op, nog niets geen druk.

Ik ben wat ten einde raad en behoorlijk klaar met al dat sleutelen zonder te rijden. Ik wil graag rijden, al 24dagen...

Het enige wat ik kan bedenken is;
Andere pomp
Ander verdeelstuk er tussen (die heb ik vervangen ivm rubberen slang banjo 2x)

Ontluchten kan het naar mijn idee niet zijn, ik vul van onder af met olie onder lichte druk, mits vol ontlucht Ik grondig.

Heeft iemand enig idee ???
Ik hoop het.

BvD groet Klaas
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 maart 2016 18:43 
er is maar een manier, met een injectie spuit, de remolie van onder op de ontuchtnippel naar boven pompen, tot het reservoir netjes vol staat, voila, klaar.

Gr Theo
theo cx ds

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 maart 2016 18:58 
Hoi Klaas , je schrijft ik vul van onder onder lichte druk ik neem aan dat je dat wel bij beide remklauwen doet het is denk ik moeilijk te bepalen wanneer je van uit een remklauw het verdeelstuk met olie bereik daarna zou je over moeten schakelen op de andere remklauw en dan doorgaan tot het in het rempotje omhoog komt zonder bellen
Je kan ook als er even iemand kan helpen kijken of de rempomp goed werkt door een remklauw los te maken en dan de zuiger van de remcilinder met een waterpomp tang onder spanning te houden (even een blokje hout er tussen om beschadiging te voorkomen) terwijl de andere rustig de rempomp inknijpt als hij die dan loslaat zou jij de zuiger weer naar binnen moeten knijpen

gr Arnold

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 maart 2016 19:24 
Mogelijk je remcilinders vervuilt/verroest. Dit heb ik ook voor gehad, ik moest hard knijpen om te remmen, en dan plots bijna blokkeren.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2016 08:31 
Ik ben hier niet zo erg goed in.....

De remmen van mijn CX zijn gereviseerd (met dank aan MAST) en daarvoor heb ik al eens een remslang moeten vervangen (met dank aan JiMi).
Waar het om gaat: In beide gevallen was het een zaak van afvullen met remolie, en pompen, pompen en nog eens pompen, totdat er geen lucht meer uit de rempomp kwam zetten. Toen was er ook druk, erg veel druk zelfs. Op de remhandel dus. De staat van de druk op de remklauw kon pas bij een proefritje bepaald worden.
En asl ik mijn eigen verhaaltje zo eens terug lees zou ik Peter CXje gelijk geven.

Dus is de vraag: hoe is de staat van de remklauwen, cilinders etc. ?

En verder heb je gelijk: een CX is gemaakt om te rijden !

Harmony,
Hans.
( rijd op z'n CX, maar stopt ook )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 maart 2016 08:38 
Aanavulling:

Ik heb je verhaal "van Trike naar Bike" nagelezen... Nergens lees ik dat je de remklauwem voor montage hebt gecontroleerd of schoongemaakt. Ik zou zeggen, de boel ligt toch uit elkaar, even kijken.

Harmony,
Hans.
( die ook wel eens een logisch vervolg overslaat wegens tijdgebrek of zelfs gemakzucht, en daar altijd duur leergeld voor moet betalen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 maart 2016 09:12 
Veel gemaakte fouten bij reviseren remmen:

1. Remklauwen niet schoon gemaakt, zitten vast op de geleide bouten.
2. Oude leidingen hergebruikt. (vaak zijn deze sponzig)
3. Te veel vet op plaatsen waar het niet moet. Denk aan; ontluchtings-nippel, maar ook banjo bouten.
4. Te veel vet in remcilinder gebruikt. Hierdoor zit aanvoer- en terugvoer gaatje verstopt.
5. Verkeerde remhendel gebruiken. Welke maat heb je? Ga je van 1 naar 2 schijven? Dan gaat het vaak al fout. aluminium remhendel versleten op nok binnenkant.
6. Niet goed de zaken ontlucht. Geen ontluchting boven de remolie, dus remolie bakje dicht. De onderdruk zal nu de olie terug zuigen.
7. Vervuilde remslang inwendig. (dit is mij zelf een keer overkomen, klere wat ben ik lang bezig geweest met deze onzin)
8. Opgeschuurde remblokken, nee die monteer ik niet meer.
9. Scheef gemonteerde remblokken, oude remblokken. Nee, altijd opnieuw beginnen. Scheef versleten remblokken, gelijk weg doen.

In sommige gevallen is het oppervlak van de remschijf lelijk. Dat wil niet zeggen dat remschijf afkeur is. Wel is het zo dat je remblok niet volledig zal grijpen op de schijf. Ik rem nieuwe blokken hier altijd in. Dus ik rijd test met andermans motorfiets, en rem de zaken al in. Ik laat de remschijven inslijten op de remblokken. Hierdoor wordt remdruk vlakker, harder, en sneller. De grip wordt op de schijf dan ook beter. Dit doe ik tot dat ik met het voorwiel meters geblokkeerd kan rijden. Rem sporen voor wiel staan dan hier in de straat.
Dit kost enkele 100,, meters, minuten om te doen. Meestal rijd ik zelf in 1e of 2e versnellen met de voorrem er op. Rem de boel warm. Laat afkoelen en schoon maken met remmen reiniger. Deze procedure raad ik iedereen aan.

Mocht dit alles niet helpen, werken, dan moet er gezocht worden in de remhendel, en remklauwen, deze zijn versleten en of kapot.
Vervang zo nodig de juiste onderdelen.
In het laatste geval, laat de specialist er naar kijken.

Met vriendelijke groet Marco Becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 maart 2016 16:04 
MARCO, Je verwijst niet naar het hoofdstuk TECHNIEK waar alles uitvoerig omschreven staat bij voorrem. Of is dit achterhaald??

Groetjes, Johan.

EN VOOR IEDEREEN: PRETTIGE PAASDAGEN!
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 maart 2016 19:17 | Aangepast door: Klaas 
Beste mensen,

Hartelijk dank voor de reacties !
Zoals vele zeiden; het was de remklauw, destijds der opgezet en niet goed nagekeken omdat iemand me zei dat ze nog goed waren.Daarom niet eerder vervangen, de rest wel ...
Nu andere er op en ineens veel druk op de remhandel en erg goed remmen.
Kan nu op mijn gemak de oude remklauwen reviseren .
Vandaag heerlijk gereden
Bedankt allemaal

"Ik ben blij dat ik rij"
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 maart 2016 16:45 
Hmm ik was te snel en te blij dat ik reed...
Remmen doet de klauw wel goed, maar de blokjes blijven aanlopen... Dus zeer zeer verhitte rem schrijf.
Ga het nu uitgebreid goed doen, ga een set klauwen volledig restaureren.
Voorlopig maar weer op een fiets zonder motor.
Das wel zo goed voor de conditie moet ik maar denken van mezelf.
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 maart 2016 09:02 
zie,,, als je maar blijft pielen... dan komt het goed.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 maart 2016 10:42 
Deskundig advies, ik zal 't onthouden : blijven p**len

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voor rem probleem!???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven