Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voor- en nadelen langere schokdempers

 
Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 april 2016 21:46 
Kan iemand mij vertellen wat de voor- en nadelen zijn van het plaatsen van langere schokdempers aan de achterzijde van de motor?
Krijg je dan problemen met de cardanaandrijving?

Als je op de motor gaat zitten zakt ie natuurlijk in, dus ik weet niet precies wat de gevolgen kunnen zijn.

Ik hoor het graag van jullie.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 april 2016 09:04 
er is wat ruimte om grotere te monteren.
Normaal zijn ze 320 330mm lang.
Je kunt zonder problemen naar 360 mm gaan.

Het grootste probleem zit hem in de stand van de voorpoten, wegligging.
De cardan as kan een hoop verschil hebben, dat is het probleem niet, let op je zit houding, midden bok, zij standaard, weg ligging.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 april 2016 11:33 | Aangepast door: Arno Luierweert 
Hallo

Kom je met je voeten aan de grond zal ik het zo laten.

Groet Arno

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 april 2016 17:31 
In het theoretisch ideale geval staat de cardan "recht" in normaal gebruik. Wanneer de cardan niet recht is zal de draaïng niet meer regelmatig overgebracht worden, daarom hebben auto's met voorwiel aandrijving "homokinetische koppelingen" bij grote uitslag van de voorwielen is dat echt nodig. (vraag maar aan oude 2-CV rijders!).

Voor de CX geven sommige luitjes aan dat de cardan +/- 4,5 graden mag staan maar dat heb ik nooit onderbouwd gezien. Gewoon, hoe krommer de cardan hoe meer onrust in de aandrijflijn, maar zoals Marco ook al zei gaat de boel niet snel kapot.

Wat aan dat alles een voor- of nadeel is hangt er maar net van af wat je zelf leuk/belangrijk vindt.


plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 april 2016 23:26 
Toevallig nog een stukje discussie hierover HIER op US forum. Filmpje is ook vermakelijk....


CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voor- en nadelen langere schokdempers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven