Hey, ja overdruk.
Heerlijk...
Zeg in veel gevallen is die gewoon aanwezig.
En normaal gesproken levert dat ook geen problemen op.
Hans, wat jij aangeeft zijn de twee zwakke pakking punten van het blok.
Nu weet ik niet hoelang die pakkingen al in je blok zitten, maar het probleem komt vaker voor.
Reden, pakkingen zijn vergaan.
Bij het voordeksel heeft Honda in het verleden tijdens montage fouten gemaakt.
Er zijn nog al wat voordeksels gemonteerd waarbij de pakking niet 100% goed gemonteerd zat. Gevolg, pakking zat er maar voor 1 mm dikte tussen de aluminium delen. Resteren pakking breedte was naar binnen gedrukt in het blok.
De achterdeksel pakking net achter de rechter cilinderkop is ook een zwakke plek. Hier komt het vaker voor dat deze gaat bezwijken.
Reden, het is een dunne plek, en pakking is hier niet goed aangedrukt. Let op, vooral bij de automatische distributie spanners is dit een bekend probleem.
Er is nog wat, en dat kan ik niet helemaal verklaren.
Bij sommige cx gl blokken is de pakking heel erg droog en hard. Dat zijn ook de blokken waar het fout gaat.
Reden is mij niet bekend. Om nu te zeggen dat er verkeerd olie is gebruikt,,,, nee dat kan ik ook niet zeggen, want de blokken zelf zien er goed uit aan de binnen kant.
Wat het is weet ik niet.
Oplossing, blokken voorzien van nieuwe pakkingen en afdichtingen.
En dat mag na 30 jaar ook wel een keer.
Ik moet zeggen, Honda heeft de beste pakkingen gebruikt dat wel.
Imitatie zijn er wel degelijk verschillen.
Welke de beste is, kan ik zo niet zeggen.
Groetjes, Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html