Bertus,
Als de diode het begeven zou hebben dan is 'ie of altijd in doorlaat, dus een sluiting, of onderbroken.
Is 'ie in doorlaat, dan zal elke keer dat je de koppeling gebruikt, het Neutraal lampje aangaan.
Is 'ie onderbroken, dan kun je niet starten zonder de koppeling in te knijpen.
Volgens mij, ik kan er naast zitten, is het OF een defecte neutraal schakelaar, OF een sluiting tussen het neutraal lampje en de massa, en dat laatste zal een zoektocht kunnen worden, alhoewel je de meeste kans op het vinden van de fout ergens in de koplamp zal hebben.
Het verhaal van de Diode staat
HIER op de technische pagina van het Motorlogboek.
Ik ga er overigens vanuit dat het een CX500 (zAB) betreft, maar het diode verhaal zal voor andere typen grotendeels gelijk zijn, denk ik.
Harmony,
Hans.
( die ooit eens heeft uitgezocht van het wat en hoe van die diode )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken